Pregled bibliografske jedinice broj: 644077
Nastavna primjena književnih teorija na osnovi proza Ive Andrića
Nastavna primjena književnih teorija na osnovi proza Ive Andrića // Zadarski filološki dani IV / Božić, Rafaela ; Sambunjak, Slavomir (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2013. str. 177-204 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 644077 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavna primjena književnih teorija na osnovi proza Ive Andrića
(Classroom application of literary theories on the basis of Ivo Andric's fiction)
Autori
Sabljić, Jakov
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zadarski filološki dani IV
/ Božić, Rafaela ; Sambunjak, Slavomir - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2013, 177-204
Skup
Zadarski filološki dani 4
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.09.2011. - 01.10.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
analiza; Ivo Andrić; književne teorije; nastava književnosti; proza
(analysis; Ivo Andrić; literary theories; teaching literature; fiction)
Sažetak
U radu se zagovarano interpretacijsko stajalište zasniva na istodobnu čitanju književnih djela Ive Andrića iz perspektive, odnosno perspektiva različitih teorijskih pravaca: strukturalističkoga, feminističkoga, marksističkoga i arhetipskoga. Primjena književne teorije u nastavi vrlo je djelotvoran način povezivanja teorije i prakse. Takvim načinom rada djelatno se uključuju pojedini pravci, pristupi i metode u tumačenju različitih literarnih svjetova, otkrivaju se njihove pogodnosti za tumačenje djela te uvjeti njihove primjene. Na temelju rezultata takve nastave književnosti i provedenoga ispitivanja mišljenja studenata zaključivo je da su studenti izrazito motivirani za opisan način čitanja književnih djela, posebice ako je u analizu uključen i koji od stvaralačkih tipova zadataka. U radu se na konkretnim primjerima Andrićevih proza, romana i pripovijetki, predstavljaju u praksi primijenjeni metodički modeli. Također se nakon razrade aktualiziranih teorijskih pravaca iznose mogućnosti njihove primjene u srednjoškolskoj nastavi. Budući da već postoji čitanka/udžbenik oblikovan u skladu s višesmjernom analizom književnih tekstova, istaknut će se prednosti i nedostaci toga izdanja. U zaključku se naglašavaju potrebni uvjeti za opisan tip analize: a) studenti/učenici moraju biti dobro upoznati s osnovnim postavkama pojedinih književnih teorija, b) za takvu nastavnu obradu djela trebaju biti unaprijed odabrana, c) broj gledišta valja biti ograničen istodobno na njih nekoliko, d) studentima/učenicima najprije treba predstaviti sažetak jednoga djela istodobno interpretiranoga s više književnoteorijskih motrišta.
Izvorni jezik
Hrvatski