Pregled bibliografske jedinice broj: 644050
Oficir s ružom i Najbolji Dejana Šorka: dvije vojničke naracije
Oficir s ružom i Najbolji Dejana Šorka: dvije vojničke naracije // 60 godina Festivala igranoga filma u Puli i hrvatski film / Gilić, Nikica ; Vidačković, Zlatko (ur.).
Zagreb: Matica hrvatska, 2013. str. 117-132 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 644050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oficir s ružom i Najbolji Dejana Šorka: dvije vojničke naracije
(Oficir s ružom and Najbolji by Dejan Šorak: two military narrations)
Autori
Gilić, Nikica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
60 godina Festivala igranoga filma u Puli i hrvatski film
/ Gilić, Nikica ; Vidačković, Zlatko - Zagreb : Matica hrvatska, 2013, 117-132
ISBN
978-953-341-004-3
Skup
60. godina Festivala igranog filma u Puli i hrvatski film
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.01.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Oficir s ružom; Najbolji; Dejan Šorak; poetika; stil; "vojnička naracija"
(Oficir s ružom; Najbolji; Dejan Šorak; poetics; style; "military narration")
Sažetak
Tema vojske važna je za politiku, identitet, dominantnu kulturu te kinematografiju najrazličitijih zemalja, a socijalistička Jugoslavija nije bila nikakvom iznimkom. Filmovi hrvatskog redatelja Dejana Šorka Oficir s ružom i Najbolji, snimljeni pred sam kraj SFRJ, mogli bi biti znakoviti za tu temu u Hrvatskoj, Jugoslaviji i za opće filmske tendencije kao što su obnova žanrovskog i klasičnofabularnog filma 1980-ih, a Pula je, dakako, jedna od najvažnijih, ili čak najvažnija pozornica svih kinematografskih silnica tog razdoblja. Pritom je posebno važan bio film Oficir s ružom (s radnjom iz poratnog razdoblja), dok je Najbolji (s radnjom iz suvremenosti) zanemaren i zaboravljen. Prvi je spomenuti film u Puli osvojio i dvije važne nagrade (za scenarij i glavnu mušku ulogu), te je svojom popularnošću postao jedan od paradigmatskih filmova svoga doba. Najbolji je očito smišljen da bi dominantnu jugoslavensku kulturu, i njenu vojsku, pokušao približiti novim generacijama no, s obzirom da u njemu vojska nije tek pozadina dramskih ili melodramskih zbivanja (kao u Oficiru s ružom), a spektakularnošću se nije mogao mjeriti s primjerice američkim filmovima koji slave vojsku, ne čudi da nije mogao postići popularnost kojom bi opravdao svoju temeljnu propagandnu namjenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-2641300-1032 - Stilistički opis hrvatske filmske baštine (Gilić, Nikica, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nikica Gilić
(autor)