Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 643932

Digitalni kontekst odrastanja


Vrkić Dimić, Jasmina
Digitalni kontekst odrastanja // Državni skup pedagoga: Međupredmetne teme u školskom kurikulumu
Vodice, Hrvatska, 2013. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 643932 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Digitalni kontekst odrastanja
(Digital context of growing up)

Autori
Vrkić Dimić, Jasmina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Državni skup pedagoga: Međupredmetne teme u školskom kurikulumu

Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 13.05.2013. - 15.05.2013

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
digitalni kontekst; djeca; IKT; izmijenjeno ponašanje; kritički pristup informacijama; mladi; nastava; nastavnici; učenici; znanstveno-tehnološki razvoj
(altered behavior; children; critical information access; digital context; ICT; science and technology development; students; teachers; teaching; young people)

Sažetak
Živimo u vremenu obilježenom izuzetno dinamičnim znanstveno-tehnološkim razvojem, širokom primjenom suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije te njenim uplivom u svakodnevni i profesionalni život čovjeka. Promjene koje obilježavaju 21. stoljeće ostavljaju traga u životima pojedinaca, ali mijenjaju i cjelokupno čovječanstvo. To se posebno odnosi na djecu i mlade koji su cijeli svoj život izrastali i razvijali se u bitno izmijenjenim uvjetima – okruženi tehnologijom. Današnji učenici ne samo da drugačije koriste tehnologiju, već svojim životima i dnevnim aktivnostima pristupaju drugačije zbog tehnologije. Razlike su posebno zorne na primjerima pretraživanja, izvješćivanja, socijalizacije te učenja. Kad je riječ o motivaciji i angažmanu u nastavi, ono što čini najveću razliku su učenička očekivanja nekada i danas. Nekadašnji učenici, za razliku od današnjih, nisu očekivali da budu angažirani svime što su radili. To možemo pojasniti drugačijim kontekstom izrastanja. Današnji učenici, poručuju nastavnicima da žele da ih se angažira na njihovoj razini. Žele da se uvažavaju njihova mišljenja, interesi, ideje, da ih se uključi u odlučivanje. Analizama TME Strategy Lab-a izdvojena su 4 ključna oblika ponašanja mlade generacije, koja svjedoče o izmijenjenom ponašanju djece i mladih uslijed izrastanja u tehnološki i komunikacijski bogatom okruženju. To su: kontrola, nestrpljivost, interakcije unutar zajednica i kreativnost/originalnost. I među mladima postoji svojevrsna raznolikost u interesima, mogućnostima i vještinama kada je riječ o suvremenoj tehnologiji. Ali, mladi djeluju daleko više homogeno te se u odnosu na odrasle izdvajaju kao posebna socijalna skupina korisnika suvremenih tehnologija. Nesklad između vještina i interesa novih generacija učenika i vještina i interesa njihovih nastavnika može stvoriti određenu otuđenost i nezadovoljstvo među učenicima. Kako bi informacije zaista i postale znanje, i kako bi se svi s lakoćom mogli kretati u obilju informacija, ključno je izgrađivanje kritičkog pristupa informacijama. Umjesto da se mlade „štiti“ od utjecaja medija i informacijsko-komunikacijskih tehnologija, treba ih angažirati u kritičkim raspravama koje im pomažu da potpunije artikuliraju svoje intuitivno razumijevanje tih iskustava, treba ih ohrabriti da počnu dublje promišljati o etičkim odabirima koje čine i utjecaju koji imaju na druge.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Jasmina Vrkić Dimić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vrkić Dimić, Jasmina
Digitalni kontekst odrastanja // Državni skup pedagoga: Međupredmetne teme u školskom kurikulumu
Vodice, Hrvatska, 2013. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Vrkić Dimić, J. (2013) Digitalni kontekst odrastanja. U: Državni skup pedagoga: Međupredmetne teme u školskom kurikulumu.
@article{article, author = {Vrki\'{c} Dimi\'{c}, Jasmina}, year = {2013}, keywords = {digitalni kontekst, djeca, IKT, izmijenjeno pona\v{s}anje, kriti\v{c}ki pristup informacijama, mladi, nastava, nastavnici, u\v{c}enici, znanstveno-tehnolo\v{s}ki razvoj}, title = {Digitalni kontekst odrastanja}, keyword = {digitalni kontekst, djeca, IKT, izmijenjeno pona\v{s}anje, kriti\v{c}ki pristup informacijama, mladi, nastava, nastavnici, u\v{c}enici, znanstveno-tehnolo\v{s}ki razvoj}, publisherplace = {Vodice, Hrvatska} }
@article{article, author = {Vrki\'{c} Dimi\'{c}, Jasmina}, year = {2013}, keywords = {altered behavior, children, critical information access, digital context, ICT, science and technology development, students, teachers, teaching, young people}, title = {Digital context of growing up}, keyword = {altered behavior, children, critical information access, digital context, ICT, science and technology development, students, teachers, teaching, young people}, publisherplace = {Vodice, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font