Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 643197

Disfunkcionalna vjerovanja i emocionalne smetnje kod studenata


Goluban, Martina
Disfunkcionalna vjerovanja i emocionalne smetnje kod studenata, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 643197 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Disfunkcionalna vjerovanja i emocionalne smetnje kod studenata
(Dysfunctional attitudes and emotional disturbances of students)

Autori
Goluban, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
25.02

Godina
2013

Stranica
33

Mentor
Jokić-Begić, Nataša

Ključne riječi
disfunkcionalna vjerovanja; depresivnost; anksioznost; stres; studenti
(dysfunctional attitudes; depression; anxiety; stress; students)

Sažetak
Kognitivne teorije pretpostavljaju da bi disfunkcionalna vjerovanja mogla biti povezana s nastankom psihičkih smetnji. Cilj ovog istraživanja Cilj ovog istraživanja bio je ispitati izraženost disfunkcionalnih vjerovanja s obzirom na izraženost simptoma depresivnosti, anksioznosti i stresa na studenstkom uzorku. Istraživanje je provedeno na uzorku od ukupno 294 studenta sa 16 različitih fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Za mjerenje disfunkcionalnih vjerovanja korištena je Skala disfunkcionalnih vjerovanja (DAS-A), a za mjerenje simptoma psihičkih smetnji Skala depresivnosti, anksioznosti i stresa (DASS-21). Većina sudionika ovog istraživanja je izvijestila o umjerenoj razini disfunkcionalnih vjerovanja. Pokazalo se da sudionici s većim brojem disfunkcionalnih vjerovanja imaju i više simptoma depresije, anksioznosti i stresa. Sudionici koji imaju izraženu smetnju na jednoj od podljestvica DASS-21 imaju značajno više disfunkcionalnih vjerovanja od sudionika koji na toj istoj podljestvici postižu rezultat u kategoriji normalnog (nemaju smetnju), što je najuočljivije kod depresivnosti. Nadalje, rezultati istraživanja su pokazali da postoji značajna razlika u izraženosti disfunkcionalnih vjerovanja s obzirom na kliničku izraženost pojedinih dimenzija smetnji utvrđenih na DASS-21. Sudionici bez kliničkog povišenja na podljestvicama imaju značajno manje disfunkcionalnih vjerovanja od sudionika koji imaju povišenja na dvije ili tri podljestvice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301675-1389 - Anksioznost i depresivnost u cjeloživotnoj perspektivi (Jokić-Begić, Nataša, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Nataša Jokić-Begić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Goluban, Martina
Disfunkcionalna vjerovanja i emocionalne smetnje kod studenata, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Goluban, M. (2013) 'Disfunkcionalna vjerovanja i emocionalne smetnje kod studenata', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Goluban, Martina}, year = {2013}, pages = {33}, keywords = {disfunkcionalna vjerovanja, depresivnost, anksioznost, stres, studenti}, title = {Disfunkcionalna vjerovanja i emocionalne smetnje kod studenata}, keyword = {disfunkcionalna vjerovanja, depresivnost, anksioznost, stres, studenti}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Goluban, Martina}, year = {2013}, pages = {33}, keywords = {dysfunctional attitudes, depression, anxiety, stress, students}, title = {Dysfunctional attitudes and emotional disturbances of students}, keyword = {dysfunctional attitudes, depression, anxiety, stress, students}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font