Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 642923

Bilingvizam i učenje stranog jezika


Grubišić, Meri
Bilingvizam i učenje stranog jezika, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 642923 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Bilingvizam i učenje stranog jezika
(Bilingualism and foreign language acquisition)

Autori
Grubišić, Meri

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
18.09

Godina
2013

Stranica
51

Mentor
Mildner, Vesna

Ključne riječi
učeničke kompetencije; komunikacijske jezične kompetencije; prvi jezik; uravnoteženi bilingvali; kompaktna dvojezičnost; simultana dvojezičnost
(competence; communicative language competence; first language; balanced blilingual person; simultaneous bilingualism; successive bilingualism)

Sažetak
U formalnom okruženju učenja stranog jezika učenici posjeduju određene kompetencije, razvijanjem kojih postižu pozitivna postignuća u komunikaciji na stranom jeziku. Prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike (2005) najvažnije kompetencije za učenje jezika jesu komunikacijske jezične kompetencije, u koje spadaju lingvistička, sociolingvistička i pragmatička kompetencija. Osim ovih kompetencija važne su i one opće kompetencije, koje trebaju posjedovati svi učenici, bez obzira na to uče li strani jezik ili neki drugi predmet. Smatra se da će djeca koja što ranije počnu učiti neki jezik moći steći izgovor koji je gotovo identičan izgovoru izvornih govornika tog jezika. No odraslima će ipak biti mnogo lakše kad je riječ o klasificiranju stvari i izvođenja zaključaka. Također je odraslima lakše kad se radi o učenju morfoloških i sintaktičkih aspekata. U svakom slučaju bolje je da se sa učenjem stranog jezika počne u ranijoj dobi, tj. kad pojedinac dovoljno usvoji elemente prvoga jezika. Što ranije posjedujemo iskustvo sa stranim jezicima to će nam u budućnosti biti lakše pri učenju nekih drugih jezika na temelju čijih sličnosti žemo moći lakše učiti i zaključivati. Različiti su preduvjeti koji utječju na učenje stranog jezika: biološki preduvjet u koji spadaju razvoj mozga i životna dob, zaitm utjecaj prvog jezika na drugi, pa u tom smislu dolazi do pozitivnog ili negativnog transfera. U preduvjete učenja stranog jezika spadaju još kognitivne pretpostavke kao što su kognitivni razvoj, pstupci obrade te strategije učenja jezika, tj. načini na koji učenici lakše pamte određene sadržaje. Tu su još i navike opažanja i učenja jezika kao i određeni sociopsihološki faktori (afektivni faktori i motivacija) koji također spadaju u preduvjete učenja jezika. Postoji više vrsta dvjezičnih osoba (npr. uravnoteženi, s jednim dominantnim jezikom ; rani, kasni i odrasli) i dvojezičnosti s obzirom na različite kriterije (npr. s obzirom na kognitivnu organizaciju: kompaktna, koordinirana, subordinirana ; ili s obzirom na redoslijed učenja/usvajanja: simultana i sukcesivna).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Mildner (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Grubišić, Meri
Bilingvizam i učenje stranog jezika, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Grubišić, M. (2013) 'Bilingvizam i učenje stranog jezika', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Grubi\v{s}i\'{c}, Meri}, year = {2013}, pages = {51}, keywords = {u\v{c}eni\v{c}ke kompetencije, komunikacijske jezi\v{c}ne kompetencije, prvi jezik, uravnote\v{z}eni bilingvali, kompaktna dvojezi\v{c}nost, simultana dvojezi\v{c}nost}, title = {Bilingvizam i u\v{c}enje stranog jezika}, keyword = {u\v{c}eni\v{c}ke kompetencije, komunikacijske jezi\v{c}ne kompetencije, prvi jezik, uravnote\v{z}eni bilingvali, kompaktna dvojezi\v{c}nost, simultana dvojezi\v{c}nost}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Grubi\v{s}i\'{c}, Meri}, year = {2013}, pages = {51}, keywords = {competence, communicative language competence, first language, balanced blilingual person, simultaneous bilingualism, successive bilingualism}, title = {Bilingualism and foreign language acquisition}, keyword = {competence, communicative language competence, first language, balanced blilingual person, simultaneous bilingualism, successive bilingualism}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font