Pregled bibliografske jedinice broj: 642799
Konstruktivistička nastavna praksa
Konstruktivistička nastavna praksa // Drugi stručni skup Međužupanijskog stručnog vijeća prehrane i veterine - 2012/13. šk. god.
Zadar, Hrvatska, 2013. str. - (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 642799 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstruktivistička nastavna praksa
(Constructivist teaching practices)
Autori
Vrkić Dimić, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Drugi stručni skup Međužupanijskog stručnog vijeća prehrane i veterine - 2012/13. šk. god.
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.05.2013
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
aktivno učenje ; evolucija učenja ; konstruktivizam ; kontekst ; nastavna praksa ; poučavanje ; socijalni konstruktivizam ; učenje
(active learning ; constructivism ; context ; learning ; social constructivism ; teaching ; teaching practice ; the evolution of learning)
Sažetak
U uvodnom dijelu oslikana je evolucija razumijevanja učenja. Razvojna linija u poimanju učenja kretala se od ideja učenja kao procesa kontroliranog vanjskim čimbenicima do razumijevanja učenja koje je pod utjecajem unutarnje individualne strukturiranosti subjekta koji uči, ali i konteksta u kojem se učenje događa. Danas aktualne interpretacije učenja i poučavanja učenje razumijevaju kao proces konstruiranja znanja. Temeljne promjene u učenju i poučavanju su prijelaz na otvoreni sustav znanja i usmjerenje na procese učenja, raznovrsna iskustva učenja te na prepoznavanje specifičnih postignuća učenja. Refleksije konstruktivizma u odgojno-obrazovnoj praksi zahtijevaju promijenjeni pristup kurikulumu, kreiranje poticajnog okruženja učenja i poučavanja te promijenjeni pristup u obrazovanju nastavnika. U svjetlu teorije socijalnog konstruktivizma na učenje se gleda kao na zajedničko su-konstruiranje znanja koje se odvija u socijalnim skupinama – zajednicama prakse. Učenicima nije dovoljno pružiti nove informacije, već njihovo učenje treba podržati kroz otvaranje mogućnosti za participacijom u radu. Aktivno učenje, često organizirano kroz rad u manjim skupinama učenika, obuhvaća projektni, istraživački rad, rad na rješavanju problema, izvođenje eksperimenata i sl. Osnovni put visoke učinkovitosti u poučavanju je omogućavanje učenicima da u svaku etapu procesa učenja uključe svoja iskustva i kreativnost. U situacijama aktivnog učenja način na koji učenici uče jednako je važan kao i koliko i što uče. Aktivno učenje, kao dimenziju konstruktivističke nastavne prakse, moguće je empirijski identificirati kroz tri elementa: uporaba učeničkih projekata, rad u malim skupinama učenika te nefrekventna uporaba aktivnosti direktnog poučavanja. Odgojno-obrazovna praksa učenja i poučavanja zasnovana na teorijskim postavkama konstruktivizma uzima u obzir učenikova prijašnja znanja, njegove interese, motive, i njegovu specifičnu osobnost, sve smještene unutar šire socijalne i tehnološke kulture. Proces učenja nedjeljiv je od konteksta u kojem se odvija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija