Pregled bibliografske jedinice broj: 642743
Aktivno učenje: put prema uspješnom odgoju i obrazovanju
Aktivno učenje: put prema uspješnom odgoju i obrazovanju // Školski vjesnik: časopis za pedagoška i školska pitanja, 62 (2013), 2 - 3; 375-389 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 642743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivno učenje: put prema uspješnom odgoju i obrazovanju
(Active Learning: a Path Towards Successful Education)
Autori
Gazibara, Senka
Izvornik
Školski vjesnik: časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 62
(2013), 2 - 3;
375-389
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
aktivno učenje; cjelovito učenje; holistički i pedagoški pristup; integrativno učenje; usmjerenost na učenika
(active learning; holistic learning; holistic and pedagogical approach; integrative learning; focus on students)
Sažetak
U radu se holističkim i pedagoškim pristupom analizira aktivno učenje kao put prema uspješnom odgoju i obrazovanju. U današnjem društvu promjena i iznimno brze akumulacije znanja aktivno je učenje u odgojno-obrazovnim ustanovama imperativ za razvoj samostalnih, kreativnih, slobodnih, uspješnih pojedinaca i odgovornih građana. Naglašava se samoodređenje, samorad, samoorganizacija i samoupravljanje koje potiče modele aktivnog učenja, kao konstruktivistički model učenja i nastava usmjerena na djelovanje (integrativno učenje), učenje usmjereno na učenika, cjelovito učenje, iskustveno i suradničko učenje. Naime, kvalitetne i uspješne promjene u odgoju i obrazovanju, smatraju brojni znanstvenici (Bruner, 2000. ; Stoll i Fink, 2000. ; Hentig, 2007.), moguće je postići promjenom kulture učenja uvažavajući cjelovitost i integrativnost ljudskog bića, osobito u kontekstu cjeloživotnog obrazovanja koje integrira sve tri domene učenja: kognitivnu, afektivnu i psihomotoričku te različite stilove, strategije, metode i postupke učenja. Na taj način do punog izražaja dolaze spoznajni, doživljajni i djelatni interesi učenja, odnosno, uvažava se činjenica da čovjek uči, razmišlja, osjeća i djeluje na različite načine. A upravo se aktivnim učenjem u suvremenoj školi potiče trajno razvijanje znanja, vještina i sposobnosti (kompetencije) učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts
- Education Research Complete with Full Text EBSCO Publishing
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa Republike Hrvatske