Pregled bibliografske jedinice broj: 642670
Pedagoški značaj slobodnog vremena i slobodnovremenske aktivnosti studenata Sveučilišta u Zadru
Pedagoški značaj slobodnog vremena i slobodnovremenske aktivnosti studenata Sveučilišta u Zadru // Volontiranje u javnim ustanovama i udrugama
Zadar, Hrvatska, 2008. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 642670 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški značaj slobodnog vremena i slobodnovremenske aktivnosti studenata Sveučilišta u Zadru
(Pedagogical importance of free time and free time activities of students on University of Zadar)
Autori
Vrkić Dimić, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Volontiranje u javnim ustanovama i udrugama
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.09.2008
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
aktivnosti u slobodnom vremenu; pedagoški značaj; slobodno vrijeme; studenti; Sveučilište u Zadru; volontiranje
(educational significance; free time; free time activities; students; University of Zadar; volunteering)
Sažetak
Pedagoški značaj slobodnog vremena evidentan je kroz snažan utjecaj mnogobrojnih čimbenika na mlade koji ih mogu potaknuti na razvoj i napredak, ali ih mogu i usmjeriti ka nazadovanju i dezorganizaciji. Slobodno vrijeme promatrano kao prostor samoaktualizacije ima trojaku funkciju, a pedagoški je najznačajnija – razvoj osobnosti. Upravo sloboda odabira i neobveznost slobodnovremenskih aktivnosti pojačavaju njihov učinak, pa je važno pravodobno razvijati pozitivne interese i svijest o potrebi kvalitetnog provođenja slobodnog vremena. Od posebnog pedagoškog značaja ističe se organizirano provođenje slobodnog vremena. Ipak, pritom se naglašava kako se slobodno vrijeme ne „programira“, već se stvaraju pretpostavke za njegovo kvalitetno provođenje, uvijek imajući na umu potrebu djece i mladih za neorganiziranim, neuređenim slobodnim vremenom. U nastavku su prikazani pojedini rezultati većeg empirijskog istraživanja koje je predstavljalo analizu slobodnog vremena studentske populacije s posebnim usmjerenjem na njegovu organizaciju, sadržaje i načine provođenja. Riječ je o podatcima koji se odnose na stvarne i željene aktivnosti slobodnog vremena, njegovu organizaciju te razloge nerealizacije željenih slobodnovremenskih aktivnosti studenata Sveučilišta u Zadru (N=415). Nakon prikazanih i prokomentiranih podataka istraživanja, s posebnim naglaskom na aktivnostima volontiranja kao izuzetno vrijednom iskustvu za svakog studenta, istaknut je zahtjev da se takav angažman studenata prepozna, pozitivno vrednuje i potiče. Upravo bi uvođenje ovog podatka u dodatak diplomi potaknuo brojne studente da se kroz svoje slobodno vrijeme društveno aktiviraju na takav ili sličan način, što bi zasigurno imalo pozitivan učinak na stvaranje svojevrsne kulture slobodnog vremena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija