Pregled bibliografske jedinice broj: 642532
Učenje kroz prizmu socijalnog konstruktivizma
Učenje kroz prizmu socijalnog konstruktivizma // Acta Iadertina, 8 (2011), 77-90 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 642532 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje kroz prizmu socijalnog konstruktivizma
(Learning Through the Prism of Social Constructivism)
Autori
Vrkić Dimić, Jasmina
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 8
(2011);
77-90
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
informalno učenje ; konstruktivizam ; kontekst ; poučavanje ; principi učenja ; socijalni konstruktivizam ; učenje ; zajednice prakse / učenja
(communities of practice / learning ; constructivism ; context ; informal learning ; learning ; learning principles ; social constructivism ; teaching)
Sažetak
U današnjim shvaćanjima čovjekovog razvoja i učenja sve više se ističe značaj kontekstualnih, posebice socijalnih utjecaja, kao i njihovog dinamičnog međudjelovanja na pojedinca i, obrnuto, pojedinca na njih. Dinamična su-konstrukcija navedenih odnosa izgrađuje pojedinca, pri čemu je on aktivan akter dinamike promjena do kojeg dolazi kod njega, ali i u njegovoj okolini. Znanja, sposobnosti, kompetencije konstruiraju se temeljem čovjekovog postojećeg iskustva te konteksta u kojem se učenje događa. Temeljne promjene u učenju i poučavanju su prijelaz na otvoreni sustav znanja i usmjerenje na sâme procese učenja. Učenje i poučavanje se otvaraju te se promatraju u daleko širem materijalnom, socijalnom, kulturnom kontekstu od onog uskog nastavnog. Sve to zahtijeva redefiniranje kurikuluma, kreiranje poticajnog okruženja učenja i poučavanja, ali i promijenjeni opći pristup u obrazovanju nastavnika. U radu se kratko iznose aktualne konstruktivističke interpretacije učenja i konteksta u kojem se ono odvija. Poseban naglasak stavlja se na socijalni konstruktivizam, zajednice prakse / učenja i informalne oblike učenja. Daje se pregled izmijenjene persapektive o učenju kroz niz od sedam principa te, u konačnici, refleksije teorije socijalnog konstruktivizma na praksu školskog učenja i poučavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CSA - Sociological abstracts
- CSA - Linguistics and Language Behavior Abstracts
- EBSCO`s SocINDEX