Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 642457

Razvoj paradigmi i modela uporabe računala u nastavi: Od pomoći u poučavanju prema kreativnom i otvorenom kontekstu učenja


Vrkić Dimić, Jasmina
Razvoj paradigmi i modela uporabe računala u nastavi: Od pomoći u poučavanju prema kreativnom i otvorenom kontekstu učenja // Acta Iadertina, 7 (2010), 113-124 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 642457 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj paradigmi i modela uporabe računala u nastavi: Od pomoći u poučavanju prema kreativnom i otvorenom kontekstu učenja
(Development of the Paradigms and the Models of Classroom Computer Use: From the Help in the Teaching forward the Creative and Open Context of the Learning)

Autori
Vrkić Dimić, Jasmina

Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 7 (2010); 113-124

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
IKT ; individualizacija ; konteksti učenja ; modeli ; paradigme ; poučavanje ; razvoj ; socijalizacija ; teorije
(development ; ICT ; individualization ; learning contexts ; models ; paradigms ; socijalization ; teaching ; theories)

Sažetak
U članku autorica polazi od teze da je uporaba računala u učenju i poučavanju uvjetovana trima osnovnim čimbenicima: razvojem tehnologije, suvremenim postmodernističkim kontekstom razmišljanja i djelovanja te kroz vrijeme izmjenjivanim poimanjem procesa učenja i poučavanja. Prikazujući razvojnu liniju uporabe računala, kroz različite modele koji su se sukcesivno ostvarivali u odgojno-obrazovnom radu, autorica dovodi u odnos pedagošku praksu s tada aktualnim i u pedagogiji prihvaćenim teorijama učenja i čovjekovog razvoja. Krećući od biheviorističkih teorija učenja, preko opće teorije sustava i nastave orijentirane na nastavnika, pa sve do trenutno važećih teorija socijalno orijentiranog konstruktivizma, naznačuje promjene na paradigmatskoj i praktičnoj razini. Suvremene načine primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije oslikava kroz niz primjera njene svrhovite i pedagoški osmišljene uporabe u procesima učenja i poučavanja te naznačuje moguće buduće trendove navedene uporabe. Cilj je aktualizacija obrazovanja kroz afirmaciju nastavne uporabe IKT-a, kao poticajnog i danas nezaobilaznog sredstva u uravnoteživanju didaktičkih principa individualizacije i socijalizacije, kao i u izgrađivanju poticajnog i otvorenog konteksta učenja bliskog današnjim generacijama djece i mladih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Jasmina Vrkić Dimić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vrkić Dimić, Jasmina
Razvoj paradigmi i modela uporabe računala u nastavi: Od pomoći u poučavanju prema kreativnom i otvorenom kontekstu učenja // Acta Iadertina, 7 (2010), 113-124 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Vrkić Dimić, J. (2010) Razvoj paradigmi i modela uporabe računala u nastavi: Od pomoći u poučavanju prema kreativnom i otvorenom kontekstu učenja. Acta Iadertina, 7, 113-124.
@article{article, author = {Vrki\'{c} Dimi\'{c}, Jasmina}, year = {2010}, pages = {113-124}, keywords = {IKT, individualizacija, konteksti u\v{c}enja, modeli, paradigme, pou\v{c}avanje, razvoj, socijalizacija, teorije}, journal = {Acta Iadertina}, volume = {7}, issn = {1845-3392}, title = {Razvoj paradigmi i modela uporabe ra\v{c}unala u nastavi: Od pomo\'{c}i u pou\v{c}avanju prema kreativnom i otvorenom kontekstu u\v{c}enja}, keyword = {IKT, individualizacija, konteksti u\v{c}enja, modeli, paradigme, pou\v{c}avanje, razvoj, socijalizacija, teorije} }
@article{article, author = {Vrki\'{c} Dimi\'{c}, Jasmina}, year = {2010}, pages = {113-124}, keywords = {development, ICT, individualization, learning contexts, models, paradigms, socijalization, teaching, theories}, journal = {Acta Iadertina}, volume = {7}, issn = {1845-3392}, title = {Development of the Paradigms and the Models of Classroom Computer Use: From the Help in the Teaching forward the Creative and Open Context of the Learning}, keyword = {development, ICT, individualization, learning contexts, models, paradigms, socijalization, teaching, theories} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • EBSCO's SocINDEX





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font