Pregled bibliografske jedinice broj: 642442
Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi
Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi // Acta Iadertina, 5 (2008), 39-54 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 642442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi
(The Pupils` Opinion of the Examination and Grading Process in the Classroom)
Autori
Vrkić Dimić, Jasmina ; Stručić, Maja
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 5
(2008);
39-54
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
nastavno provjeravanje i ocjenjivanje ; mišljenja učenika ; poteškoće u provedbi ; samoocjenjivanje učenika ; školska praksa ; zadatci
(assignments ; classroom examination ang grading ; difficulties in conducting ; pupils` opinions ; school practice ; self-evaluation of pupils)
Sažetak
U čkanku se oslikava kompleksnost nastavnog provjeravanja i ocjenjivanja učenika kroz eksplikaciju značenja i zadataka ove etape nastavnog procesa te isticanje poteškoća koje se pojavljuju prilikom njene realizacije. Naznačeni su i zakonski okviri provedbe provjeravanja i ocjenjivanja učenika u osnovnim i srednjim školama. Praksa nastavnog provjeravanja i ocjenjivanja prikazana je kroz analizu i interpretaciju rezultata ispitivanja mišljenja skupine osnovnoškolskih i srednjoškolskih učenika (N=147) o navedenoj problematici. Utvrđeni su najčešći i preferirani oblici te mišljenja učenika o ne/korektnosti i transparentnosti provjeravanja i ocjenjivanja znanja i sposobnosti učenika u nastavnoj praksi i prilikama za samoevaluaciju. Prikupljeni podaci upućuju na to da se u provođenju navedene etape nastavnog procesa ostvaruje nedovoljna raznovrsnost u oblicima njene realizacije, da učenicima nisu uvijek pružene adekvatne povratne informacije o rezultatima njihova rada te da je provjeravanje i ocjenjivanje dominantno nastavnikova aktivnost prilikom koje učenici najčešće nisu u prilici da samostalno ocijene svoj napredak u učenju i ostvarivanju zadataka nastave. Iz navedenog logično proizlazi često prisutan dojam učenika da su nekorektno ocijenjeni. Nastavno bi provjeravanje i ocjenjivanje trebalo uvažavati kompleksnost učenikove osobnosti i njen originalni doprinos u nastavi. Dijelom je to moguće ostvariti uporabom različitih oblika realizacije, pružanjem jasnih informacija o rezultatima učenja te većim stupnjem uključenosti učenika u ocjenjivanje svojeg napretka u učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Cambridge scientific abstracts