Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 642442

Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi


Vrkić Dimić, Jasmina; Stručić, Maja
Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi // Acta Iadertina, 5 (2008), 39-54 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 642442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi
(The Pupils` Opinion of the Examination and Grading Process in the Classroom)

Autori
Vrkić Dimić, Jasmina ; Stručić, Maja

Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 5 (2008); 39-54

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
nastavno provjeravanje i ocjenjivanje ; mišljenja učenika ; poteškoće u provedbi ; samoocjenjivanje učenika ; školska praksa ; zadatci
(assignments ; classroom examination ang grading ; difficulties in conducting ; pupils` opinions ; school practice ; self-evaluation of pupils)

Sažetak
U čkanku se oslikava kompleksnost nastavnog provjeravanja i ocjenjivanja učenika kroz eksplikaciju značenja i zadataka ove etape nastavnog procesa te isticanje poteškoća koje se pojavljuju prilikom njene realizacije. Naznačeni su i zakonski okviri provedbe provjeravanja i ocjenjivanja učenika u osnovnim i srednjim školama. Praksa nastavnog provjeravanja i ocjenjivanja prikazana je kroz analizu i interpretaciju rezultata ispitivanja mišljenja skupine osnovnoškolskih i srednjoškolskih učenika (N=147) o navedenoj problematici. Utvrđeni su najčešći i preferirani oblici te mišljenja učenika o ne/korektnosti i transparentnosti provjeravanja i ocjenjivanja znanja i sposobnosti učenika u nastavnoj praksi i prilikama za samoevaluaciju. Prikupljeni podaci upućuju na to da se u provođenju navedene etape nastavnog procesa ostvaruje nedovoljna raznovrsnost u oblicima njene realizacije, da učenicima nisu uvijek pružene adekvatne povratne informacije o rezultatima njihova rada te da je provjeravanje i ocjenjivanje dominantno nastavnikova aktivnost prilikom koje učenici najčešće nisu u prilici da samostalno ocijene svoj napredak u učenju i ostvarivanju zadataka nastave. Iz navedenog logično proizlazi često prisutan dojam učenika da su nekorektno ocijenjeni. Nastavno bi provjeravanje i ocjenjivanje trebalo uvažavati kompleksnost učenikove osobnosti i njen originalni doprinos u nastavi. Dijelom je to moguće ostvariti uporabom različitih oblika realizacije, pružanjem jasnih informacija o rezultatima učenja te većim stupnjem uključenosti učenika u ocjenjivanje svojeg napretka u učenju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Jasmina Vrkić Dimić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vrkić Dimić, Jasmina; Stručić, Maja
Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi // Acta Iadertina, 5 (2008), 39-54 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Vrkić Dimić, J. & Stručić, M. (2008) Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi. Acta Iadertina, 5, 39-54.
@article{article, author = {Vrki\'{c} Dimi\'{c}, Jasmina and Stru\v{c}i\'{c}, Maja}, year = {2008}, pages = {39-54}, keywords = {nastavno provjeravanje i ocjenjivanje, mi\v{s}ljenja u\v{c}enika, pote\v{s}ko\'{c}e u provedbi, samoocjenjivanje u\v{c}enika, \v{s}kolska praksa, zadatci}, journal = {Acta Iadertina}, volume = {5}, issn = {1845-3392}, title = {Mi\v{s}ljenja u\v{c}enika o provo\djenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi}, keyword = {nastavno provjeravanje i ocjenjivanje, mi\v{s}ljenja u\v{c}enika, pote\v{s}ko\'{c}e u provedbi, samoocjenjivanje u\v{c}enika, \v{s}kolska praksa, zadatci} }
@article{article, author = {Vrki\'{c} Dimi\'{c}, Jasmina and Stru\v{c}i\'{c}, Maja}, year = {2008}, pages = {39-54}, keywords = {assignments, classroom examination ang grading, difficulties in conducting, pupils` opinions, school practice, self-evaluation of pupils}, journal = {Acta Iadertina}, volume = {5}, issn = {1845-3392}, title = {The Pupils` Opinion of the Examination and Grading Process in the Classroom}, keyword = {assignments, classroom examination ang grading, difficulties in conducting, pupils` opinions, school practice, self-evaluation of pupils} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Cambridge scientific abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font