Pregled bibliografske jedinice broj: 642437
Socijalni oblik nastavnog rada - rad u skupinama
Socijalni oblik nastavnog rada - rad u skupinama // Acta Iadertina, 4 (2007), 23-34 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 642437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalni oblik nastavnog rada - rad u skupinama
(A Social Form of Classwork - Group Work)
Autori
Vrkić Dimić, Jasmina
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 4
(2007);
23-34
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
aktivno učenje ; kompetencije nastavnika ; rad u skupinama ; samostalni rad učenika ; socijalno konstruktivističko učenje ; zajedničke produktivne aktivnosti
(active learning ; common productive activities ; group work ; independent work of students ; social constructivist learning ; teachers` authority)
Sažetak
Članak afirmira nastavu u malim skupinama učenika kao organizacijski oblik ostvarivanja načela aktivnog učenja i konstrukcije znanja kroz suradnju učenika tijekom zajedničkog rada na zadatku. Skupnim radom postiže se individualizacija nastave kroz samoaktivnost učenika i njihov aktivni angažman na organizaciji rada, određivanju tijeka aktivnosti i načina rada. Tako se učenicima pruža mogućnost upravljanja vlastitim učenjem. Ovakvom nastavom postiže se i socijalizacija učenika koji kroz suradnju, komunikaciju, međusobnu interakciju jačaju osjećaj zajedništva. Učenici se senzibiliziraju na drugačije načine razmišljanja i djelovanja, sagledavaju problem iz više različitih perspektiva. Kroz nastavni rad u skupinama uče kako pravilno rješavati nesuglasice te se pripremaju na zajedničko donošenje odluka. Radom u skupinama ostvaruju se načela aktivnog učenja. Problemskim pristupom nastavnim sadržajima jača se kritičko i divergentno mišljenje, postiže se viša kvaliteta usvojenosti sadržaja i trajnije zadržavanje stečenih znanja. Učenici su pritom motivirani za rad i aktivnost u učenju. Aktivnost i suradnja doprinose združenoj konstrukciji znanja i procesu otkrivanja, što dovodi do organiziranja i usklađivanja znanja i u konačnici do širenja znanja. Zbog svih navedenih pozitivnih efekata ovakva bi vrsta organizacije nastavne prakse trebala biti češće zastupljena u obrazovanju. Kroz članak se naglašava zahtjev proširivanja tradicionalnih nastavničkih kompetencija novima. Nastavnik treba stvoriti jasnu predodžbu alternativnih obrazaca ponašanja i treba vjerovati da ih može efikasno implementirati u svojoj nastavnoj praksi, kako bi se postigli višestruki pozitivni učinci nastave organizirane kroz rad u skupinama učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Cambridge scientific abstracts