Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 642437

Socijalni oblik nastavnog rada - rad u skupinama


Vrkić Dimić, Jasmina
Socijalni oblik nastavnog rada - rad u skupinama // Acta Iadertina, 4 (2007), 23-34 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 642437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socijalni oblik nastavnog rada - rad u skupinama
(A Social Form of Classwork - Group Work)

Autori
Vrkić Dimić, Jasmina

Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 4 (2007); 23-34

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
aktivno učenje ; kompetencije nastavnika ; rad u skupinama ; samostalni rad učenika ; socijalno konstruktivističko učenje ; zajedničke produktivne aktivnosti
(active learning ; common productive activities ; group work ; independent work of students ; social constructivist learning ; teachers` authority)

Sažetak
Članak afirmira nastavu u malim skupinama učenika kao organizacijski oblik ostvarivanja načela aktivnog učenja i konstrukcije znanja kroz suradnju učenika tijekom zajedničkog rada na zadatku. Skupnim radom postiže se individualizacija nastave kroz samoaktivnost učenika i njihov aktivni angažman na organizaciji rada, određivanju tijeka aktivnosti i načina rada. Tako se učenicima pruža mogućnost upravljanja vlastitim učenjem. Ovakvom nastavom postiže se i socijalizacija učenika koji kroz suradnju, komunikaciju, međusobnu interakciju jačaju osjećaj zajedništva. Učenici se senzibiliziraju na drugačije načine razmišljanja i djelovanja, sagledavaju problem iz više različitih perspektiva. Kroz nastavni rad u skupinama uče kako pravilno rješavati nesuglasice te se pripremaju na zajedničko donošenje odluka. Radom u skupinama ostvaruju se načela aktivnog učenja. Problemskim pristupom nastavnim sadržajima jača se kritičko i divergentno mišljenje, postiže se viša kvaliteta usvojenosti sadržaja i trajnije zadržavanje stečenih znanja. Učenici su pritom motivirani za rad i aktivnost u učenju. Aktivnost i suradnja doprinose združenoj konstrukciji znanja i procesu otkrivanja, što dovodi do organiziranja i usklađivanja znanja i u konačnici do širenja znanja. Zbog svih navedenih pozitivnih efekata ovakva bi vrsta organizacije nastavne prakse trebala biti češće zastupljena u obrazovanju. Kroz članak se naglašava zahtjev proširivanja tradicionalnih nastavničkih kompetencija novima. Nastavnik treba stvoriti jasnu predodžbu alternativnih obrazaca ponašanja i treba vjerovati da ih može efikasno implementirati u svojoj nastavnoj praksi, kako bi se postigli višestruki pozitivni učinci nastave organizirane kroz rad u skupinama učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Jasmina Vrkić Dimić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vrkić Dimić, Jasmina
Socijalni oblik nastavnog rada - rad u skupinama // Acta Iadertina, 4 (2007), 23-34 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Vrkić Dimić, J. (2007) Socijalni oblik nastavnog rada - rad u skupinama. Acta Iadertina, 4, 23-34.
@article{article, author = {Vrki\'{c} Dimi\'{c}, Jasmina}, year = {2007}, pages = {23-34}, keywords = {aktivno u\v{c}enje, kompetencije nastavnika, rad u skupinama, samostalni rad u\v{c}enika, socijalno konstruktivisti\v{c}ko u\v{c}enje, zajedni\v{c}ke produktivne aktivnosti}, journal = {Acta Iadertina}, volume = {4}, issn = {1845-3392}, title = {Socijalni oblik nastavnog rada - rad u skupinama}, keyword = {aktivno u\v{c}enje, kompetencije nastavnika, rad u skupinama, samostalni rad u\v{c}enika, socijalno konstruktivisti\v{c}ko u\v{c}enje, zajedni\v{c}ke produktivne aktivnosti} }
@article{article, author = {Vrki\'{c} Dimi\'{c}, Jasmina}, year = {2007}, pages = {23-34}, keywords = {active learning, common productive activities, group work, independent work of students, social constructivist learning, teachers` authority}, journal = {Acta Iadertina}, volume = {4}, issn = {1845-3392}, title = {A Social Form of Classwork - Group Work}, keyword = {active learning, common productive activities, group work, independent work of students, social constructivist learning, teachers` authority} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Cambridge scientific abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font