Pregled bibliografske jedinice broj: 642369
Zadovoljstvo životom kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave
Zadovoljstvo životom kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave // III. Kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunaronim učešćem - Knjiga sažetaka / Vučina, Tea ; Radetić-Lovrić, Sanja (ur.).
Mostar: Logotip, 2013. str. 112-112 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 642369 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo životom kod studenata učiteljskog studija i učitelja razredne nastave
(Life satisfaction of teachers and teacher's faculty students)
Autori
Penezić, Zvjezdan ; Juković, Marina ; Ombla, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
III. Kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunaronim učešćem - Knjiga sažetaka
/ Vučina, Tea ; Radetić-Lovrić, Sanja - Mostar : Logotip, 2013, 112-112
ISBN
978-9958-9931-8-3
Skup
III. Kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunaronim učešćem
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 14.03.2013. - 16.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Zadovoljstvo životom; samopoštovanje; izražavanje emocija
(life satisfaction; self-esteem; emotion expression)
Sažetak
Neke od bitnih komponenti efikasnog suočavanja sa akademskim i profesionalnim izazovima su optimalne razine zadovoljstva životom, visoke razine samopoštovanja, i primjereno izražavanje emocija. S obzirom na stupanj zahtjevnosti studiranja i obavljanja profesionalnih obaveza, navedene varijable mogu biti različito povezane te mogu postojati razlike među njima između skupina pojedinaca koji studiraju i pojedinaca koji su u aktivnom radnom odnosu. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između zadovoljstva životom, izražavanja emocija i samopoštovanja kod studentica učiteljskog studija (N=100, prosječne dobi 20, 45 godina uz SD=1, 27) i učiteljica razredne nastave (N=32, prosječne dobi 39, 34 uz SD=8, 69). Primjenjeni su sljedeći instrumenti ispitivanja Ljestvica emocionalnoga izražavanja (Kalebić Maglica, 2007), Rosenbergova skala samopoštovanja (Rosenberg, 1965) i Skala zadovoljstva životom (Larsen, 1985), uz koje su priupljeni i podaci o procjenama uspjeha, zadovoljstva financijskim stanjem i zadovoljstva zdravstvenim stanjem. Pokazalo se da je kod skupine studenata izražavanje emocija pozitivno povezano sa globalnim zadovoljstvom životom i sa samopoštovanjem, te da je globalno zadovoljstvo životom pozitivno povezano sa samopoštovanjem, procjenom uspjeha na studiju i zadovoljstvom financijskim stanjem. Kod skupine učitelja pokazalo se da postoji značajna povezanost izražavanja emocija i globalnog zadovoljstva životom. Zadovoljstvo životom kod učitelja pozitivno je povezano sa zadovoljstvom financijama i zadovoljstvom zdravstvenim stanjem, dok samopoštovanje nije u značajnoj relaciji s niti jednom od ispitivanih varijabli kod ove skupine
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru