Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 642062

Uloga dječjeg vrtića u razvoju prosocijalnog i prevenciji agresivnog ponašanja kod djece rane i predškolske dobi


Radić, Ines
Uloga dječjeg vrtića u razvoju prosocijalnog i prevenciji agresivnog ponašanja kod djece rane i predškolske dobi, 2013., diplomski rad, Filozofski fakultet, Split


CROSBI ID: 642062 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga dječjeg vrtića u razvoju prosocijalnog i prevenciji agresivnog ponašanja kod djece rane i predškolske dobi
(The role of the kindergarten in the development of prosocial and in prevention of aggressive behavior with children of early and preschool age)

Autori
Radić, Ines

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Split

Datum
09.09

Godina
2013

Stranica
70

Mentor
Ljubetić, Maja

Ključne riječi
agresivno ponašanje; djeca rane i predškolske dobi; predškolska ustanova; prosocijalno ponašanje
(aggressive behavior; children of early and preschool age; preschool facility; prosocial behavior)

Sažetak
Cilj provrdenog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u manifestiranju agresivnog i prosocijalnog ponašanja kod djece rane i predškolske dobi. U istraživanje se krenulo od pretpostavke da će se utvrditi razlika u manifestiranju agresivnog i prosocijalnog ponašanja s obzirom na spol i dob te kako postoji negativna korelacija između agresivnog i prosocijalnog ponašanja. Primijenjeni su Upitnik općih demografskih podataka i Skala za procjenu agresivnog i prosocijalnog ponašanja djece za djecu predškolske dobi – PROS/AG, (Žužul i Vlahović-Štetić, 1992). U istraživanju sudjelovala su ukupno dvadeset i osam odgojitelja iz sedam gradskih dječjih vrtića na području grada Splita te je procijenjeno ukupno osamdeset djece (N=80). Rezultati ovog istraživanja pokazali su da u rezultatima agresivnosti postoji značajan efekt spola, dok nije utvrđen efekt dobi kao ni interakcijski efekt dobi i spola, odnosno da dječaci rane i predškolske dobi više i češće pokazuju agresivno ponašanje nego djevojčice, te da dječaci u petoj godini života pokazuju jednaku razinu agresivnog ponašanja kao djevojčica u šestoj godini života. Kod prosocijalnog ponašanja nije utvrđen značajan efekt spola, dobi ni interakcijski efekt dobi i spola, što znači da se djevojčice i dječaci ne razlikuju u iskazivanju prosocijalnog ponašanja te da ne postoji razlika u manifestiranju prosocijalnog ponašanja kod djevojčica s obzirom na dob. Prema rezultatima, potvrđena je značajna negativna korelacija agresivnog i prosocijalnog ponašanja. S obzirom na sve navedeno, ovim istraživanjem je utvrđeno kako postoje razlike u manifestiranju agresivnog i prosocijalnog ponašanja s obzirom na spol, ali ne i u odnosu na dob kod djece rane i predškolske dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Maja Ljubetić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Radić, Ines
Uloga dječjeg vrtića u razvoju prosocijalnog i prevenciji agresivnog ponašanja kod djece rane i predškolske dobi, 2013., diplomski rad, Filozofski fakultet, Split
Radić, I. (2013) 'Uloga dječjeg vrtića u razvoju prosocijalnog i prevenciji agresivnog ponašanja kod djece rane i predškolske dobi', diplomski rad, Filozofski fakultet, Split.
@phdthesis{phdthesis, author = {Radi\'{c}, Ines}, year = {2013}, pages = {70}, keywords = {agresivno pona\v{s}anje, djeca rane i pred\v{s}kolske dobi, pred\v{s}kolska ustanova, prosocijalno pona\v{s}anje}, title = {Uloga dje\v{c}jeg vrti\'{c}a u razvoju prosocijalnog i prevenciji agresivnog pona\v{s}anja kod djece rane i pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {agresivno pona\v{s}anje, djeca rane i pred\v{s}kolske dobi, pred\v{s}kolska ustanova, prosocijalno pona\v{s}anje}, publisherplace = {Split} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Radi\'{c}, Ines}, year = {2013}, pages = {70}, keywords = {aggressive behavior, children of early and preschool age, preschool facility, prosocial behavior}, title = {The role of the kindergarten in the development of prosocial and in prevention of aggressive behavior with children of early and preschool age}, keyword = {aggressive behavior, children of early and preschool age, preschool facility, prosocial behavior}, publisherplace = {Split} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font