Pregled bibliografske jedinice broj: 642062
Uloga dječjeg vrtića u razvoju prosocijalnog i prevenciji agresivnog ponašanja kod djece rane i predškolske dobi
Uloga dječjeg vrtića u razvoju prosocijalnog i prevenciji agresivnog ponašanja kod djece rane i predškolske dobi, 2013., diplomski rad, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 642062 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga dječjeg vrtića u razvoju prosocijalnog i prevenciji agresivnog ponašanja kod djece rane i predškolske dobi
(The role of the kindergarten in the development of prosocial and in prevention of aggressive behavior with children of early and preschool age)
Autori
Radić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
09.09
Godina
2013
Stranica
70
Mentor
Ljubetić, Maja
Ključne riječi
agresivno ponašanje; djeca rane i predškolske dobi; predškolska ustanova; prosocijalno ponašanje
(aggressive behavior; children of early and preschool age; preschool facility; prosocial behavior)
Sažetak
Cilj provrdenog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u manifestiranju agresivnog i prosocijalnog ponašanja kod djece rane i predškolske dobi. U istraživanje se krenulo od pretpostavke da će se utvrditi razlika u manifestiranju agresivnog i prosocijalnog ponašanja s obzirom na spol i dob te kako postoji negativna korelacija između agresivnog i prosocijalnog ponašanja. Primijenjeni su Upitnik općih demografskih podataka i Skala za procjenu agresivnog i prosocijalnog ponašanja djece za djecu predškolske dobi – PROS/AG, (Žužul i Vlahović-Štetić, 1992). U istraživanju sudjelovala su ukupno dvadeset i osam odgojitelja iz sedam gradskih dječjih vrtića na području grada Splita te je procijenjeno ukupno osamdeset djece (N=80). Rezultati ovog istraživanja pokazali su da u rezultatima agresivnosti postoji značajan efekt spola, dok nije utvrđen efekt dobi kao ni interakcijski efekt dobi i spola, odnosno da dječaci rane i predškolske dobi više i češće pokazuju agresivno ponašanje nego djevojčice, te da dječaci u petoj godini života pokazuju jednaku razinu agresivnog ponašanja kao djevojčica u šestoj godini života. Kod prosocijalnog ponašanja nije utvrđen značajan efekt spola, dobi ni interakcijski efekt dobi i spola, što znači da se djevojčice i dječaci ne razlikuju u iskazivanju prosocijalnog ponašanja te da ne postoji razlika u manifestiranju prosocijalnog ponašanja kod djevojčica s obzirom na dob. Prema rezultatima, potvrđena je značajna negativna korelacija agresivnog i prosocijalnog ponašanja. S obzirom na sve navedeno, ovim istraživanjem je utvrđeno kako postoje razlike u manifestiranju agresivnog i prosocijalnog ponašanja s obzirom na spol, ali ne i u odnosu na dob kod djece rane i predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija