Pregled bibliografske jedinice broj: 641918
Uloga suvremenih književnih djela kao lingvometodičkih predložaka u nastavi Hrvatskoga jezika na primjeru romana Harry Potter J. K. Rowling
Uloga suvremenih književnih djela kao lingvometodičkih predložaka u nastavi Hrvatskoga jezika na primjeru romana Harry Potter J. K. Rowling, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet Odsjek u Petrinji, Petrinja
CROSBI ID: 641918 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga suvremenih književnih djela kao lingvometodičkih predložaka u nastavi Hrvatskoga jezika na primjeru romana Harry Potter J. K. Rowling
(The role of contemporary literature as teaching materials in Croatian language class - an example of Harry Potter by J. K. Rowing)
Autori
Lulić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet Odsjek u Petrinji
Mjesto
Petrinja
Datum
13.09
Godina
2013
Stranica
122
Mentor
Cvikić, Lidija ; Vuić, Božica
Ključne riječi
lektira; suvremena književna djela; jezično izražavanje
(reading; contemporary literature; language class)
Sažetak
Ovaj se diplomski rad bavi istraživanjem uloge suvremenih književnih djela kao lingvometodičkih predložaka u nastavi Hrvatskoga jezika. Rad se temelji na opsežnom istraživanju koje se sastoji od dva dijela: ispitivanja na temelju upitnika provedenog s ukupno 75 učitelja razredne nastave i nastavnika hrvatskoga jezika u osnovnoj školi te praktičnog dijela koji je proveden u dva četvrta razreda. Prvim se dijelom istraživanja došlo do nekoliko spoznaja o stavovima učitelja o nastavi lektire, njezinoj ulozi te uključivanju suvremenih književnih i filmskih djela za djecu u nastavu. Prva je spoznaja da većina učitelja smatra kako čitanje lektire ima samo odgojnu vrijednost, dok rijetki smatraju da lektira može, odnosno treba služiti kao predložak za nastavu jezika i jezičnog izražavanja. Druga je važna spoznaja da samo dio ispitanih učitelja doista poznaje čitalačke interese i navike svojih učenika te ih uzima u obzir pri pripremi i provedbi nastave. Treća je da većina učitelja ima pozitivno mišljenje o suvremenim književnim djelima za djecu i filmovima nastalima na temelju njih, ali nemaju jedinstven stav o tome treba li ih uključiti u nastavu Hrvatskoga jezika. Učitelji se samo djelomično slažu s tvrdnjom da se na taj način može potaknuti zanimanje učenika za čitanje. Praktičnim se dijelom istraživanja pokazalo da se suvremena književna djela mogu vrlo učinkovito upotrijebiti u različitim područjima Hrvatskoga jezika i tako ostvariti ciljeve i zadaće zadane Planom i programom. Na takve lingvometodičke predloške učenici iznimno pozitivno reagiraju te se njihovim uključivanjem u nastavu povećava motivacija za sudjelovanje u nastavi, a pozornost je snažno usmjerena na nastavni sadržaj. Rezultati ovog rada mogu biti vrlo korisni u planiranju obrazovanja učitelja za nastavu Hrvatskoga jezika, kao i u neposrednoj nastavnoj praksi (poticanje čitalačkih navika učenika).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb