Pregled bibliografske jedinice broj: 641764
Ekološka kultura kao polje pedagoške akcije
Ekološka kultura kao polje pedagoške akcije // Pedagogija i kultura ; Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum ; svezak 2. / Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 107-115 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 641764 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološka kultura kao polje pedagoške akcije
(Ecological Culture as a Field of Pedagogical Action)
Autori
Letina, Alena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura ; Kultura kao polje pedagoške akcije: odgoj, obrazovanje, kurikulum ; svezak 2.
/ Ljubetić, Maja ; Zrilić, Smiljana - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 107-115
ISBN
978-953-99167-6-1
Skup
Pedagogija i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ekološka kultura; odgoj i obrazovanje; ekološka svijest; učitelji
(ecological culture; education; environmental awareness; teachers ;)
Sažetak
Akumulirani ekološki problemi predstavljaju značajnu temu suvremenog ljudskog društva. U tom kontekstu, ekološki odgoj i obrazovanje i razvoj ekološke kulture i svijesti novih generacija postaju imperativi u prevladavanju potrošačkog odnosa čovjeka prema prirodnom okruženju. Ekološka kultura je dio opće kulture, posebna kvaliteta odnosa čovjeka prema prirodi i životnoj sredini. Odgoj i obrazovanje usmjereni oblikovanju ekološke kulture ostvaruju se ne samo na razini znanja i informacija, već holistički i interdisciplinarno, oblikovanjem učenikove ekološke orijentacije te afektivnog i voljnog odnosa prema okolišu. U ovom radu razmatraju se smjernice okvirnog nacionalnog kurikuluma za promicanje ekološke kulture učenika. Empirijskim istraživanjem je obuhvaćeno utvrđivanje ekološke kulture studenata učiteljskog studija, njihova razumijevanja ekološkog odgoja i obrazovanja te osposobljenosti za njegovo provođenje. Zaključci rada donose preporuke za promicanje razvoja ekološke kulture učenika i budućih učitelja kao dijela njihove opće kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija