Pregled bibliografske jedinice broj: 640876
Metoda analitičkog promatranja u razvoju dječjeg crteža
Metoda analitičkog promatranja u razvoju dječjeg crteža // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. Specijalno izdanje, 15 (2013), 1; 81-98 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 640876 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metoda analitičkog promatranja u razvoju dječjeg crteža
(Analytical Observation Method in the Development of Children's Drawings)
Autori
Huzjak, Miroslav
Izvornik
Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje. Specijalno izdanje (1848-5650) 15
(2013), 1;
81-98
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
dječji crtež; likovna edukacija; unutarnji model; intelektualni realizam; percepcija
(children's drawing; art education; interal model; intellectual realism; perception)
Sažetak
Tekst problematizira Luquetov koncept intelektualnog i vizualnog realizma, te koncept unutarnjeg modela. Cilj je ovog istraživanja bilo utvrditi utjecaj metode analitičkog promatranja na dječji likovni izraz, neovisno od „unutarnjeg modela“, u različitim uzrastima. Uzorak ispitanika je N= 215 učenika, od čega vrtićkog uzrasta n=86, a osnovnoškolskog uzrasta n=129. Vrsta istraživanja je kvantitativno i transverzalno, metoda istraživanja je kauzalno eksperimentalna, a tehnika istraživanja analiza sadržaja. Instrument za prikupljanje podataka bio je likovni zadatak. Utvrdilo se kako je Luquetov unutarnji model vrlo fleksibilan, te da su djeca i prije faze intelektualnog realizma sposobna crtati prema predočenom motivu, ponekad bez gubitka ekspresivnosti likovnog izraza.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad na engleskom jeziku: http://likovna- kultura.ufzg.unizg.hr/Miroslav%20Huzjak_Analytical_O bservation_Method.pdf