Pregled bibliografske jedinice broj: 640335
Dječje knjižnice u 21. stoljeću za djecu 21. stoljeća
Dječje knjižnice u 21. stoljeću za djecu 21. stoljeća // Dječja knjižnica danas: između teorije i prakse, Međunarodni stručni skup
Zagreb, Hrvatska, 2010. (pozvano predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 640335 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječje knjižnice u 21. stoljeću za djecu 21. stoljeća
(Twenty-first Century childrens' libraries for the twenty-first Century children)
Autori
Stričević, Ivanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
Dječja knjižnica danas: između teorije i prakse, Međunarodni stručni skup
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 18.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dječja knjižnica; knjižnične usluge za djecu; narodna knjižnica; pismenosti 21. stoljeća; čitanje
(children's library; library services for children; public library; twenty-first century literacies; reading)
Sažetak
Iako od svoje pojave do danas dječje knjižnice imaju podjedanku kulturnu i obrazovnu ulogu koju ostvaruju u području pristupa informacijama, učenja, osobnog razvoja i ponude zabavnih sadržaja i materijala u slobodnom vremenu, tijekom njihova razvoja došlo je do značajnih promjena. Te su promjene posebno vidljive u osiguravanju prava na kvalitetne knjižnične usluge i zbirke za svu djecu i u metodama rada koje slijede suvremene spoznaje iz pedagogije i psihologije učenja. Uz to je važnija nego ikada suradnja s partnerima u zajednici koji podupiru ciljeve dječjih knjižnica, od obitelji do organizacija i institucija koje se bave čitanjem, psimenošću, učenjem i slobodnim vremenom. Globalno informacijsko društvo, nove vrste komunikacije i obilje izvora informacija koje su dostupne na različitim medijima utječu na sve vrste knjižnica, a posebice na dječje knjižnice jer one su namijenjene generaciji koja živi u doba pojave novih vrsta psimenosti, određenih ponajprije primjenom i korištenjem novih tehnologija i interneta. To s jedne strane znači da je potrebno preispitati tradicionalne usluge dječjih knjižnica i staviti ih u kontekst promjena, a s druge strane, potrebno je razviti nove usluge koje odgovaraju potrebama, interesima i načinu života net-generacije. Autori koji se s teorijskog stajališta bave knjižnicama za djecu u novom mileniju ističu osnovna načela na kojima danas počiva dječje knjižničarstvo, polazeći od djeteta u informacijskom dobu i prava na pristup informacijama, djeteta kao čitatelja, djeteta kao člana zajednice i djeteta u globalnom multikulturanom okruženju. Ta načela određuju djelovanje knjižnica za djecu danas kao i kompetencije koje se očekuju od dječjih knjižničara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Međunarodni stručni skup u organizaciji Knjižnica grada Zagreba i Hrvatskog centra za dječju knjigu