Pregled bibliografske jedinice broj: 640321
Odgojni potencijali slikovnice i njezina primjena u knjižnici
Odgojni potencijali slikovnice i njezina primjena u knjižnici, 2013., diplomski rad, diplomski, Odjel za informacijske znanosti, Zadar
CROSBI ID: 640321 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojni potencijali slikovnice i njezina primjena u knjižnici
(The Educational Potential of a Children's Picturebook and Its Implementation in the Library)
Autori
Šimunić, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za informacijske znanosti
Mjesto
Zadar
Datum
28.06
Godina
2013
Stranica
74
Mentor
Stričević, Ivanka
Ključne riječi
čitanje djeci; roditeljski odgoj; dječja knjižnica; slikovnica i dijete
(reading to children; parental upbringing; children's library; picturebook and the child)
Sažetak
U radu se govori o slikovnici kao prvom likovno literarnom djelu koje dijete koristi kao čitateljski materijal. Slikovnica utječe na kognitivni, socio-emocionalni i moralni razvoj, razvija djetetovu kreativnost, bogati doživljaje i potiče izražavanje. Glavnu ulogu u primjeni slikovnice u djetinjstvu imaju odrasli posredstvom kojih djeca dolaze u doticaj sa slikovnicom, a ponajprije su to roditelji. Da bi znali procijeniti što je potrebno djetetu, što mu čitati i kada, potrebno ih je informirati i osigurati kvalitetne slikovnice. U tome će pomoći dječja knjižnica. Knjižnice bi trebale, kroz različite programe i aktivnosti, uključiti roditelje i djecu u druženje, čitanje i igranje. Da bi knjižnica mogla osigurati potrebne programe mora biti kvalitetno opremljena, opskrbljena potrebnom građom i imati stručno osoblje. Kako bi se utvrdilo što roditelji, kao oni koji najviše određuju obiteljski kontekst i bitno odgojno utječu na dijete, misle o slikovnici i kako doživljavaju djelovanje knjižnice u posredovanju slikovnice provedeno je istraživanje. Njegov je cilj bio utvrditi stavove roditelja o važnosti slikovnice u odgoju djeteta, te njihovu percepciju djelovanja knjižnice u posredovanju slikovnice djeci. Rezultati pokazuju da su roditelji prepoznali slikovnicu kao važan medij u odgoju djeteta i knjižnicu kao važno kulturno informacijsko središte.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti