Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 638992

Povijesni diskurs ideja kulturne pedagogije i reformske zamisli na hrvatskim prostorima


Lukaš, Mirko
Povijesni diskurs ideja kulturne pedagogije i reformske zamisli na hrvatskim prostorima // Pedagogija i kultura / Posavec, Koraljka i Sablić, Marija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 212-223 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 638992 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povijesni diskurs ideja kulturne pedagogije i reformske zamisli na hrvatskim prostorima
(Historical Discourse of the Ideas of Cultural Pedagogy and Reformist Thoughts in Croatian Areas)

Autori
Lukaš, Mirko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija i kultura / Posavec, Koraljka i Sablić, Marija - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 212-223

ISBN
978-953-99167--7-8

Skup
Pedagogija i kultura

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kritički pristup; kultura; razvoj ideja; reforma; stara škola - nova škola
(critical approach; culture; development of ideas; reform; old school - new school)

Sažetak
Promatrajući kulturu nekog naroda ne može se akcentirati samo baština i nasljeđe a zanemarivati okružje u kojem je ona nastajala kao i postupci koji su nasljeđe stvarali i razvijali ga. Stoga se ni odgoj ne može promatrati samo kao transmisija i svoditi na usvajanje proizvoda kulture već na njezino kritičko pormatranje i procjenu postupaka pomoću kojih je narod baštinio svoja kulturna dobra. Rad zastupa stajalište u kojem se mlade ljude odgojem osposbljava da djeluju kao stvaraoci u daljnjem razvoju svog kulturnog okružja koje je moguće samo u demokratskom okruženju i zajednici ravnopravnih ljudi. U prikazu društvenih odnosa s kraja XIX. i početka XX. stoljeća i njihovog snažnog utjecaja na promjene u kulturi hrvatskog naroda dolazi i do kritike postojeće pedagogije. U tom vremenskom razdoblju pokušavaju se implementirati različite reformske pedagogijske zamisli koje prodiru iz demokratskog kulturnog ozračja naprednih i razvijenih zemalja svijeta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Mirko Lukaš (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lukaš, Mirko
Povijesni diskurs ideja kulturne pedagogije i reformske zamisli na hrvatskim prostorima // Pedagogija i kultura / Posavec, Koraljka i Sablić, Marija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 212-223 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Lukaš, M. (2013) Povijesni diskurs ideja kulturne pedagogije i reformske zamisli na hrvatskim prostorima. U: Posavec, Koraljka i Sablić, Marija (ur.)Pedagogija i kultura.
@article{article, author = {Luka\v{s}, Mirko}, year = {2013}, pages = {212-223}, keywords = {kriti\v{c}ki pristup, kultura, razvoj ideja, reforma, stara \v{s}kola - nova \v{s}kola}, isbn = {978-953-99167--7-8}, title = {Povijesni diskurs ideja kulturne pedagogije i reformske zamisli na hrvatskim prostorima}, keyword = {kriti\v{c}ki pristup, kultura, razvoj ideja, reforma, stara \v{s}kola - nova \v{s}kola}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Luka\v{s}, Mirko}, year = {2013}, pages = {212-223}, keywords = {critical approach, culture, development of ideas, reform, old school - new school}, isbn = {978-953-99167--7-8}, title = {Historical Discourse of the Ideas of Cultural Pedagogy and Reformist Thoughts in Croatian Areas}, keyword = {critical approach, culture, development of ideas, reform, old school - new school}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font