Pregled bibliografske jedinice broj: 638992
Povijesni diskurs ideja kulturne pedagogije i reformske zamisli na hrvatskim prostorima
Povijesni diskurs ideja kulturne pedagogije i reformske zamisli na hrvatskim prostorima // Pedagogija i kultura / Posavec, Koraljka i Sablić, Marija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 212-223 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 638992 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povijesni diskurs ideja kulturne pedagogije i reformske zamisli na hrvatskim prostorima
(Historical Discourse of the Ideas of Cultural Pedagogy and Reformist Thoughts in Croatian Areas)
Autori
Lukaš, Mirko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura
/ Posavec, Koraljka i Sablić, Marija - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013, 212-223
ISBN
978-953-99167--7-8
Skup
Pedagogija i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kritički pristup; kultura; razvoj ideja; reforma; stara škola - nova škola
(critical approach; culture; development of ideas; reform; old school - new school)
Sažetak
Promatrajući kulturu nekog naroda ne može se akcentirati samo baština i nasljeđe a zanemarivati okružje u kojem je ona nastajala kao i postupci koji su nasljeđe stvarali i razvijali ga. Stoga se ni odgoj ne može promatrati samo kao transmisija i svoditi na usvajanje proizvoda kulture već na njezino kritičko pormatranje i procjenu postupaka pomoću kojih je narod baštinio svoja kulturna dobra. Rad zastupa stajalište u kojem se mlade ljude odgojem osposbljava da djeluju kao stvaraoci u daljnjem razvoju svog kulturnog okružja koje je moguće samo u demokratskom okruženju i zajednici ravnopravnih ljudi. U prikazu društvenih odnosa s kraja XIX. i početka XX. stoljeća i njihovog snažnog utjecaja na promjene u kulturi hrvatskog naroda dolazi i do kritike postojeće pedagogije. U tom vremenskom razdoblju pokušavaju se implementirati različite reformske pedagogijske zamisli koje prodiru iz demokratskog kulturnog ozračja naprednih i razvijenih zemalja svijeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija