Pregled bibliografske jedinice broj: 638532
Učestalost i povezanost različitih oblika roditeljskog kažnjavanja s osjećajima i reakcijama djece
Učestalost i povezanost različitih oblika roditeljskog kažnjavanja s osjećajima i reakcijama djece // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 11 (2013), 2; 215-235 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 638532 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učestalost i povezanost različitih oblika
roditeljskog kažnjavanja s osjećajima i
reakcijama djece
(Frequency and association of different forms of
parental punishment with feelings and reactions
of children)
Autori
Bilić, Vesna ; Bilić, Petra
Izvornik
Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja (0948-6038) 11
(2013), 2;
215-235
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
netjelesno kažnjavanje ; tjelesno kažnjavanje ; negativne emocije ; reakcije na kažnjavanje
(non-physical punishment ; physical punishment ; negative emotions ; reactions to punishment)
Sažetak
Da bi disciplinirali i kontrolirali dijete te promijenili ponašanje koje percipiraju kao nepoželjno i povećali šanse za poželjno ponašanje i poslušnost u budućnosti, roditelji koriste različite oblike kažnjavanja. Radi ispitivanja učestalost i povezanost netjelesnih i tjelesnih oblika kažnjavanja s osjećajima i reakcijama djece te utvrđivanja razlike po spolu, provedeno je istraživanje u kojem je sudjelovalo 275 učenika (45, 8% M i 54, 2% Ž) viših razreda osnovnih škola, prosječne dobi 12, 8 godina. Rezultati pokazuju da ispitanici najčešće doživljavaju lakše oblike tjelesnog kažnjavanja, zatim netjelesne, a najmanji broji ih je doživio teško tjelesno kažnjavanje. Nakon kažnjavanja ispitani učenici su najčešće osjećali povrijeđenost i tugu, nepravdu, bijes i ljutnju, strah i razočaranje u roditelje, a utvrđena je i pozitivan, statistički značajna povezanost između gotovo svih analiziranih oblika kažnjavanja i negativnih osjećaja djece. Iako u odnosu na djevojčice, roditelji dječacima češće ukidaju povlastice, udaraju ih predmetima i češće povlače za kosu ili uši, nisu utvrđene značajne razlike u njihovim osjećajima i reakcijama na roditeljsko kažnjavanje. U zaključku se sugerira da kažnjavanje može izazvati višestruke, negativne emocionalne reakcije djece što otežava prihvaćanje roditeljskih upozorenja, internalizaciju normi i ponašanja koje oni takvim «odgojnim metodama» žele postići.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Wordwilde Political Science Abstratscs