Pregled bibliografske jedinice broj: 637952
Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave
Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave // Pedagogijska istraživanja, 9 (2012), 1-2; 205-221 (podatak o recenziji nije dostupan, znanstveni)
CROSBI ID: 637952 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave
(Promoting creativity in the textbooks of lower elementary education)
Autori
Dubovicki, Snježana
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 9
(2012), 1-2;
205-221
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, znanstveni, znanstveni
Ključne riječi
kreativnost; udžbenici razredne nastave; kurikulum; zadatci koji potiču kreativnost; zadatci koji ne potiču kreativnost
(creativity; lower elementary school textbooks; curicculum; creativity-promoting tasks; tasks that do not promote creativity)
Sažetak
U radu se istražuje poticanje kreativnosti u udžbenicima razredne nastave. Istraženi su udžbenici iz hrvatskoga jezika, matematike i prirode i društva koji se koriste danas, a propisani su od strane Ministarstva. Kako bismo utvrdili potiče li se kreativnost u navedenim udžbenicima, istraženi su zadatci koji potiču i/ili ne potiču kreativnost na osnovu kojih je procijenjeno pridaje li se kreativnosti u udžbenicima razredne nastave značajno mjesto. Analizirale su se i razlike s obzirom na udžbenike koji su se koristili 80-ih godina i onih koji se koriste danas. U posljednjem dijelu istraživanja posebno nas je zanimalo postoji li razlika u broju kreativnih pitanja s obzirom na predmet. Istraženo je 13 od 55 udžbenika koji su propisani od strane Ministarstva te 12 udžbenika koji su se koristili 80-ih godina te je istraženo 12 163 zadataka koja se pojavljuju u udžbenicima. Od sveukupnog broja istraženih zadataka, 10 730 ili 88, 22% su ona koja ne potiču kreativnost, a broj onih koji ih potiču je 1433 ili 11, 78%. Rezultati istraživanja govore o tome da je razlika u zadatcima koji potiču kreativnost u udžbenicima hrvatskoga jezika (16, 96%) i prirode i društva (16, 93%) vrlo mala, dok je broj zadataka koji potiču kreativnost u matematici u najmanjem postotku (1, 69%). Uočeno je da se manji broj zadataka koji potiču kreativnost pojavljuje u udžbenicima 80-ih godina 480 (ili 8, 15 %), nego li u udžbenicima koji se danas koriste 953 (ili 15, 17 %). Podatci govore da se kreativnost još uvijek nedovoljno potiče u udžbenicima razredne nastave te da je potrebno načiniti ozbiljnije rekonstrukcije pri metodičko-didaktičkom oblikovanju udžbenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Snježana Dubovicki
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts