Pregled bibliografske jedinice broj: 637812
Neverbalna pismenost kao sastavnica međukulturne kompetencije
Neverbalna pismenost kao sastavnica međukulturne kompetencije // Govor : časopis za fonetiku, 30 (2013), 1; 73-88 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 637812 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neverbalna pismenost kao sastavnica međukulturne kompetencije
(Non‐verbal literacy as a component of intercultural competence )
Autori
Salak, Tanja ; Carović, Ines
Izvornik
Govor : časopis za fonetiku (0352-7565) 30
(2013), 1;
73-88
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
neverbalna pismenost ; međukulturalna komunikacija ; neverbalna komunikacija ; učenje stranog jezika
(non-verbal literacy ; intercultural communication ; non-verbal communication ; foreign language learning)
Sažetak
Uspješna međukulturna komunikacija dijelom ovisi i o poznavanju neverbalnih znakova druge kulture. Budući da se lektor hrvatskoga kao inoga jezika često susreće s različitim kulturama, potrebno je da razumije neverbalne znakove različitih kultura, barem kultura svojih učenika. Takva neverbalna pismenost može se staviti u kontekst međukulturne kompetencije koja se definira kao sposobnost uspješnoga i odgovarajućega ponašanja u kulturi domaćina ili kao sposobnost uspješnoga i odgovarajućega ponašanja s pripadnicima drugoga jezika i kulture pod njihovim uvjetima (Fantini, 1995). Osvještavanjem razlika u neverbalnoj komunikaciji postiže se međukulturna kompetencija i kod učenika i kod lektora, izbjegavaju se mogući nesporazumi, a učenici se mogu bolje i brže uklopiti u novu kulturu čiji jezik uče. Neki su neverbalni znakovi univerzalni i naslijeđeni, a većina ih je ipak različita od kulture do kulture pa time i naučena. Rad donosi pregled podjela kultura s obzirom na njihovu neverbalnu komunikaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-130-0000000-0785 - Proizvodnja i percepcija govora (Liker, Marko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus