Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 637812

Neverbalna pismenost kao sastavnica međukulturne kompetencije 


Salak, Tanja; Carović, Ines
Neverbalna pismenost kao sastavnica međukulturne kompetencije  // Govor : časopis za fonetiku, 30 (2013), 1; 73-88 (recenziran, članak, stručni)


CROSBI ID: 637812 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neverbalna pismenost kao sastavnica međukulturne kompetencije 
(Non‐verbal literacy as a component of intercultural competence )

Autori
Salak, Tanja ; Carović, Ines

Izvornik
Govor : časopis za fonetiku (0352-7565) 30 (2013), 1; 73-88

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
neverbalna pismenost ; međukulturalna komunikacija ; neverbalna komunikacija ; učenje stranog jezika
(non-verbal literacy ; intercultural communication ; non-verbal communication ; foreign language learning)

Sažetak
Uspješna međukulturna komunikacija dijelom ovisi i o poznavanju neverbalnih znakova druge kulture. Budući da se lektor hrvatskoga kao inoga jezika često susreće s različitim kulturama, potrebno je da razumije neverbalne znakove različitih kultura, barem kultura svojih učenika. Takva neverbalna pismenost može se staviti u kontekst međukulturne kompetencije koja se definira kao sposobnost uspješnoga i odgovarajućega ponašanja u kulturi domaćina ili kao sposobnost uspješnoga i odgovarajućega ponašanja s pripadnicima drugoga jezika i kulture pod njihovim uvjetima (Fantini, 1995). Osvještavanjem razlika u neverbalnoj komunikaciji postiže se međukulturna kompetencija i kod učenika i kod lektora, izbjegavaju se mogući nesporazumi, a učenici se mogu bolje i brže uklopiti u novu kulturu čiji jezik uče. Neki su neverbalni znakovi univerzalni i naslijeđeni, a većina ih je ipak različita od kulture do kulture pa time i naučena. Rad donosi pregled podjela kultura s obzirom na njihovu neverbalnu komunikaciju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-130-0000000-0785 - Proizvodnja i percepcija govora (Liker, Marko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tanja Salak (autor)

Avatar Url Ines Carović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Salak, Tanja; Carović, Ines
Neverbalna pismenost kao sastavnica međukulturne kompetencije  // Govor : časopis za fonetiku, 30 (2013), 1; 73-88 (recenziran, članak, stručni)
Salak, T. & Carović, I. (2013) Neverbalna pismenost kao sastavnica međukulturne kompetencije . Govor : časopis za fonetiku, 30 (1), 73-88.
@article{article, author = {Salak, Tanja and Carovi\'{c}, Ines}, year = {2013}, pages = {73-88}, keywords = {neverbalna pismenost, me\djukulturalna komunikacija, neverbalna komunikacija, u\v{c}enje stranog jezika}, journal = {Govor : \v{c}asopis za fonetiku}, volume = {30}, number = {1}, issn = {0352-7565}, title = {Neverbalna pismenost kao sastavnica me\djukulturne kompetencije }, keyword = {neverbalna pismenost, me\djukulturalna komunikacija, neverbalna komunikacija, u\v{c}enje stranog jezika} }
@article{article, author = {Salak, Tanja and Carovi\'{c}, Ines}, year = {2013}, pages = {73-88}, keywords = {non-verbal literacy, intercultural communication, non-verbal communication, foreign language learning}, journal = {Govor : \v{c}asopis za fonetiku}, volume = {30}, number = {1}, issn = {0352-7565}, title = {Non‐verbal literacy as a component of intercultural competence }, keyword = {non-verbal literacy, intercultural communication, non-verbal communication, foreign language learning} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font