Pregled bibliografske jedinice broj: 637400
Uloga nekih aspekata razredno - nastavnog ozračja u objašnjenju samoefikasnosti i školskog postignuća učenika
Uloga nekih aspekata razredno - nastavnog ozračja u objašnjenju samoefikasnosti i školskog postignuća učenika, 2013., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 637400 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga nekih aspekata razredno - nastavnog ozračja u objašnjenju samoefikasnosti i školskog postignuća učenika
(The role of some aspect of the classroom environment in explaining self-efficacy and student academic achievement)
Autori
Radnić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
15.07
Godina
2013
Stranica
56
Mentor
Koludrović, Morana
Ključne riječi
akademska samoefikasnost; školsko postignuće; razredno – nastavno ozračje
(academic self-efficacy; school achievement; classroom environment)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos razredno – nastavnog ozračja u objašnjenju samoefikasnosti i školskog postignuća učenika. U istraživanje se krenulo od pretpostavki da će ovisno o spolu i dobi biti utvrđene značajne razlike u samoefikasnosti i procjeni kvalitete razredno – nastavnog ozračja. Primijenjeni su Upitnik općih podataka, Morgan Jinksova skala akademske samoefikasnosti (Jinks i Morgan, 1999), te adaptirana i skraćena verzija Upitnika stavova o školi kojom se ispitivalo povjerenje u nastavnike, zadovoljstvo školom te kvaliteta interakcije na relaciji učenik – nastavnik (Battistich, Schaps i Wilson, 2004). U istraživanju su sudjelovali učenici četvrtih, petih, šestih, sedmih i osmih razreda iz nekoliko osnovnih škola na području grada Splita. Rezultati su pokazali da školsko postignuće, percipirana akademska samoefikasnost i razredno – nastavno ozračje ovise o spolu i dobi učenika. Pri tome su se učenice općenito pokazale uspješnije i s obzirom na procjenu samoefikasnosti i s obzirom na razredno – nastavno ozračje. S obzirom na dob, mlađi učenici se procjenjuju samoefikasnijima i zadovoljniji su razredno – nastavnim ozračjem. Pri tome se samoefikasnost pokazala najvažnijim prediktorom u objašnjenju općeg školskog uspjeha, te uspjeha iz matematike i hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija