Pregled bibliografske jedinice broj: 636516
Poznavanje sadržaja zdravstvenoga odgoja učenika mlađe školske dobi
Poznavanje sadržaja zdravstvenoga odgoja učenika mlađe školske dobi, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 636516 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje sadržaja zdravstvenoga odgoja učenika mlađe školske dobi
(Young Learner's Knowledge of Subject Matter of Health Eductation)
Autori
Kiseljak, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
24.06
Godina
2013
Stranica
38
Mentor
Borić, Edita
Ključne riječi
zdravstveni odgoj; Kurikulum zdravstvenog odgoja; učenici mlađe školske dobi
(/)
Sažetak
Od 2012./2013. školske godine na stupio je na snagu eksperimentalni program zdravstvenog odgoja prema Kurikukulumu zdravstvenoga odgoja koji je podijeljen u module (živjeti zdravo, prevencija ovisnosti, prevencija nasilničkog ponašanja te spolno/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje) čime obuhvaća i proširuje postojeće sadržaje zdravstvenog odgoja i uvodi nove. Zdravstveno odgoj je medicinsko-pedagoška disciplina koja se bavi unaprijeđivanjem zdravstvene kulture naroda, a počinje interesom ljudi da poboljšaju svoje životne uvjete i tako razviju osjećaj odgovornosti za poboljšanje zdravstvenog stanja kako pojedinca tako i članova zajednice. Cilj zdravstvenog odgoja je pomoći ljudima da stječu zdravlje pomoću vlastite akcije i napora. U radu su prikazani rezultati istraživanja čiji je cilj bio ispitati znanja učenika mlađe školske dobi prije uvođenja Kurikuluma zdravstvenog odgoja, na početku školske godine 2012./2013., o važnostima pravilne prehrane, higijene i brige za zdravlje, tjelovježbe, kvalitetnog provođenja slobodnog vremena i prevencije ovisnosti, razlika poželjnih i nepoželjnih ponašanja te o ravnopravnosti spolova koji ujedno čine i sadržaje Kurikuluma zdravstvenog odgoja. Znanje učenika o poznavanju navedenih sadržaja ispitano je zadatcima objektivnog tipa. Istraživanje je provedeno na slučajnom uzorku kojeg čini 285 učenika trećih i četvrtih razreda u četiri osnovne škole iz tri županije (Brodsko-posavska, Osječko-baranjska i Virovitičko-podravska županija). Rezultati istraživanja pokazali su da učenici ostvaruju bolje rezultate u znanju iz većine sadržaja vezanih za pravilnu prehranu, tjelesne aktivnosti, osobnu čistoću i očuvanje zdravlja koji su dio Nastavnog plana i programa (2006.) Prirode i društva i Tjelesne i zdravstvene kulture, a lošije rezultate iz većine sadržaja koji se odnose na Kurikulum zdravstvenog odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Edita Borić
(mentor)