Pregled bibliografske jedinice broj: 635141
Značenje vode za život ljudi
Značenje vode za život ljudi, 2013., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 635141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značenje vode za život ljudi
(The importance of water to human life)
Autori
Sermek, Tajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
28.06
Godina
2013
Stranica
70
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Užarević, Zvonimir
Ključne riječi
voda; važnost vode; štednja vode; zaštita vode
(water; the importance of water; water savings; water protection)
Sažetak
Voda je jedna od najjednostavnijih i najrasprostranjenijih tvari u prirodi, a njezina je vrijednost izrazito važna za održavanje života na Zemlji. Dostupnost pitke vode jedan je od najvećih problema čovječanstva današnjice. Stalan porast broja stanovnika i porast potrošnje vode glavni su razlozi za sve slabiju raspoloživost pitke vode u svijetu. Iz tih je razloga nužno upozoravati na racionalnu potrošnju i održivo korištenje te na to da svaki pojedinac mora voditi računa o potrošnji vode i okolišu te da shvati da zagađujući okoliš ujedno zagađuje i vodu. Briga o vodama je zadaća i odgovornost svakoga pojedinca. Svatko od nas može učiniti mnogo ako pokaže dobru volju i pravilan odnos prema vodi. Svoj doprinos mogu dati i djeca ako ih se potakne i pravilno usmjeri te osvijesti o problemima pitke vode u svijetu. Djecu od najranijih dana treba poticati na brigu o vodi kako bi s vremenom stekli navike štednje i brige o njenom očuvanju. Cilj ovoga diplomskoga rada bio je ispitati stečena znanja učenika četvrtih razreda Matične škole Podgorač i područnih škola Stipanovci, Razbojište i Budimci o značenju vode za život ljudi, njihov odnos prema zaštiti i štednji vode te postoji li razlika u odgovorima između učenika Matične škole i učenika područnih škola. Nadalje, s učenicima Matične škole provedena je i radionica povodom Svjetskog dana voda čiji je cilj bio utvrditi stečena znanja o značenju vode za život ljudi i osvijestiti učenike o problemima vezanima uz vodu. Anketa kojom su ispitana stečena znanja učenika o značenju vode za život ljudi te njihov odnos prema zaštiti i štednji vode provedena je dva puta. Prvi put prije održavanja radionice u Matičnoj školi i drugi put nakon održavanja radionice. Dobiveni rezultati pokazuju kako su učenici vrlo dobro riješili anketu te da shvaćaju kolika je važnost vode za život ljudi. Štoviše, rezultati pokazuju i kako učenici štede vodu i brinu o njenom očuvanju. Na temelju obrađenih podataka iz dobivenih analiza prve i druge ankete može se zaključiti kako su učenici područnih škola bili podjednako uspješni u ispunjavanju i prve i druge ankete dok su učenici Matične škole pokazali izuzetno veći napredak u znanju u drugoj anketi. Razlog tomu vjerojatno je odrađena radionica u Matičnoj školi na kojoj su učenici ponovili i utvrdili stečena znanja o vodi i njenom značenju za život ljudi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek