Pregled bibliografske jedinice broj: 633977
Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije
Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije // Pedagogija i kultura / Neven Hrvatić i Anita Klapan (ur.).
Zagreb: Ad Arma, 2013. str. 324-334
CROSBI ID: 633977 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije
(Cultivation of theoretical thought as the condition for identity and scientific status of pedagogy)
Autori
Marko Palekčić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Pedagogija i kultura
Urednik/ci
Neven Hrvatić i Anita Klapan
Izdavač
Ad Arma
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
324-334
ISBN
978-953-99167-5-4
Ključne riječi
kultiviranje teorijskog mišljenja, identitet i znanstveni status pedagogije, pedagogijska znanstvena perspektiva, nastava, savjetovanje.
(cultivation of theoretical thought, identity and scientific status of pedagogy, pedagogical scientific perspective, teaching, counselling)
Sažetak
U radu se tematizira problem identiteta i znanstvenog statusa pedagogije uopće i na dva primjera (nastave i savjetovanja) posebice. Suvremeno stanje pedagogije kao znanosti obilježeno je, među ostalim, izostajanjem jasne pedagogijske znanstvene perspektive (differentia specifica) prema drugim znanostima, preuzimanjem znanstvenih gledišta, teorija, modela i pojmova iz drugih disciplina uz istodobno izostajanje „domaćih“ pojmova, velikim brojem novih diferenciranih pedagogija i nepovezanošću istih s općom ili sustavnom pedagogijom, nedostatnom distinktivnošću pedagogijskih istraživanja. Kultiviranje (fundamentalnog) teorijskog mišljenja u pedagogiji, prema mišljenju autora, osnovni je uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije. Teorijsko mišljenje je i sredstvo i svrha transformacije postojeće i izgradnje primjerenije znanstvene perspektive pedagogije. Ona će omogućiti primjereno relacioniranje teorijskih, empirijskih i pragmatičkih istraživanja, jer će postojati zajednička pedagogijska teorijska osnova. Izgrađena pedagogijska znanstvena perspektiva će pridonijeti i primjerenijem poimanju i rješavanju problema odnosa teorije i prakse u pedagogiji te odnosa pedagogije kao znanstvene discipline i pedagogije kao profesije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija