Pregled bibliografske jedinice broj: 63326
Interakcija potrošača i tržišta prehrambenih proizvoda
Interakcija potrošača i tržišta prehrambenih proizvoda // XXXVI Znastveni skup hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem / Kovačević, Vlado (ur.).
Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2000. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 63326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interakcija potrošača i tržišta prehrambenih proizvoda
(Interaction of consumers and food products market)
Autori
Petrač, Božidar ; Deže, Jadranka ; Tolušić, Zdravko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XXXVI Znastveni skup hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem
/ Kovačević, Vlado - Osijek : Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2000
Skup
XXXVI Znastveni skup hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 22.02.2000. - 25.02.2000
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
tržište; poljoprivredno prehrambeni proizvođači; kupci
(market; Food´s production; consumers)
Sažetak
U današnjim uvjetima razvoja gospodarskog sustava poslovanje poljoprivredno prehrambenih proizvođača je u velikoj mjeri usmjereno k potrebama tržišta. Tržišno usmjereni proizvođači koji se koriste metodama istraživanja tržišta i nastoje svojom proizvodima unaprijediti ponudu na tržištu na dobrom su putu da i u budućem razdoblju uspješno posluju. Na tržištu prehrambenih proizvoda kao mjestu gdje se susreću ponuda i potražnja, potrošači su važan čimbenik postojeće uzročnoposljedične veze. Pilot istraživanjem kupaca-potrošača prosječne starosti 42 godine utvrđeno je da 66, 34% ispitanika nabavlja proizvode više puta tjedno. Od ukupnog broja ispitanika 62% kontrolira rok uporabe, dok sastav prehrambenih proizvoda provjerava tek 16, 83%. Kupci traže točno određene proizvođače za pojedine proizvode u 76, 24% slučajeva, ali su istodobno mišljenja da je podrijeklo proizvoda na ovitku (domaći, uvozni) slabo uočljivo. Mišljenje da su proizvodi domaćih proizvođača niže kakvoće i viših cijena zastupljeno je kod 59, 40% kupaca, dok svega 13, 86% njih daje prednost domaćim proizvodima. Analiza je ukazala na mišljenje kupaca-potrošača koji naglašavaju nedovoljnu promidžbu, preporuku i loš ovitak domaćih proizvoda (33, 66%), te njihovu lošu kakvoću i više cijene (29, 70%).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija