Pregled bibliografske jedinice broj: 632924
Kultura odgovornosti roditelja, učitelja i društva ili "pakleni" ples s djecom
Kultura odgovornosti roditelja, učitelja i društva ili "pakleni" ples s djecom // Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. str. 441-450 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 632924 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura odgovornosti roditelja, učitelja i društva ili "pakleni" ples s djecom
(The culture of responsibility of parents, teachers and society or "hellish dance" with children)
Autori
Zloković, Jasminka ; Polić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i kultura: teorijsko-metodološka određenja pedagogijske znanosti
/ Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012, 441-450
ISBN
978-953-99167-5-4
Skup
Drugi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 24.09.2012. - 26.09.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kultura odgovornosti; moralne vrijednosti; obitelj; odgoj; socijalna okolina; škola
(culture of responsibility; moral values; family; upbringing; social environment; school)
Sažetak
Rad predstavlja znanstveno-pedagošku raspravu o činjenicama koje upućuju na marginaliziranje značaja odgoja i temeljnih moralnih vrijednosti kao najvažnije stupove humanog i socijalnog razvitka. S obzirom na realno stanje koje se uočava na mikro razini odnosa roditelja prema djeci tako i na makro socijalnom planu čini se neminovnim postaviti pitanje može li današnje društvo zanemarivanjem značaja odgoja i moralnih vrijednosti primjereno ljudskom dostojanstvu odgovoriti trenutnim (i budućim) izazovima na svim planovima života. S obzirom na moguće posljedice autorice “odgojnu i moralnu krizu” smatraju jednom od najtežih kriza u nizu mnogih o kojima danas na dnevnoj razini raspravljamo (gospodarska, politička, financijska i dr.). Sintagmu “pakleni” ples” u radu koristi se ističući pedagoške probleme djece i mladih na koje odrasli (roditelji, nastavnici, kreatori obrazovne i socijalne politike) ne reagiraju ili to čine kada njihovi problemi eskaliraju. U širem smislu osim različitih pedagoških, socijalnih, etičkih, pravnih i drugih pitanja moguće je govoriti i o kulturi (ne)odgovornosti o djeci kao stupnju opće odgovornosti i prosvijećenosti te razvijenosti individualne i društvene razine humane brige i odnosa prema djeci (i odraslima). Podizanje kvalitete brige o djeci autorice vide kroz neke esencijalne zadaće društva – kvalitetne odgojno- obrazovne sadržaje usmjerene na promoviranje zdravog razvoja djeteta, aktivnosti škole i društva u široj brizi o obitelji, kao i kroz razvijanje partnerskih odnosa nastavnih i drugih stručnih kadrova s roditeljima i djecom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka