Pregled bibliografske jedinice broj: 632222
Obrazovne politike i pristupi promicanju raznolikosti
Obrazovne politike i pristupi promicanju raznolikosti // Interkulturalna pedagogija - prema novim razvojima znanosti o odgoju / Posavec, Koraljka ; Sablić, Marija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 21-28
CROSBI ID: 632222 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovne politike i pristupi promicanju raznolikosti
(Educational Policies and Approaches to Fostering Diversity)
Autori
Blažević Simić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Interkulturalna pedagogija - prema novim razvojima znanosti o odgoju
Urednik/ci
Posavec, Koraljka ; Sablić, Marija
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
21-28
ISBN
978-953-99167-7-8
Ključne riječi
obrazovne politike, nacionalni kurikulumi, promicanje raznolikosti, interkulturno učenje i poučavanje, izobrazba nastavnika
(educational policies, national curricula, fostering diversity, intercultural learning and teaching, teacher education)
Sažetak
Deklarativna opredijeljenost i porast interesa europskih zemalja, pa tako i Hrvatske, za interkulturno učenje i poučavanje evidentni su već duži niz godina te u međuvremenu predstavljaju i važan dio nacionalnih obrazovnih politika i kurikuluma. Isti trend prati i nedavno doneseni Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (2011) u kojemu se svaka vrsta raznolikosti poput raznolikosti jezika, mišljenja, kultura, vjera, obitelji, imovina, intelektualnih ili tjelesnih sposobnosti te poštivanje i promicanje iste ističe kao temelj koncepcije suvremene obrazovne politike koju dokument predstavlja. No, s obzirom na nepostojanje zajedničkoga europskoga pristupa raznolikosti, ali i evidentnu nedovoljnu prisutnost promicanja iste u praksi, nužne su kontinuirane i sustavne analize inozemnih, ali i postojećih vlastitih primjera, počevši od nacionalnoga kurikuluma, preko zasebnih modela obrazovanja pa sve do pojedinačnih elemenata interkulturnoga učenja i poučavanja što je svrha i ovoga rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Ana Blažević Simić
(autor)