Pregled bibliografske jedinice broj: 631588
Slobodan softver u obrazovanju
Slobodan softver u obrazovanju. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2013 (monografija)
CROSBI ID: 631588 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slobodan softver u obrazovanju
(Free Software in Education)
Autori
Oreški, Predrag ; Šimović, Vladimir
Ostali urednici
Šimović, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2013
Stranica
186
ISBN
978-953-7210-61-8
Ključne riječi
Slobodni softver; osnovno školstvo
(Free software; primary education)
Sažetak
Uvođenjem i korištenjem slobodnog softvera otvorenog izvornog kôda (eng.Free and Open Source Software - FOSS) u osnovnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj mogu se ostvariti značajne financijske uštede, a značajno se može smanjiti i udjel nelegalno korištenog komercijalnog vlasničkog softvera te pozitivno utjecati na obrazovanje najmlađih u svezi s odgovornošću prema legalnosti korištenja softvera. FOSS je uglavnom besplatan i može se dalje slobodno dijeliti, u skladu s licencijama kao što je GNU/GPL. Na taj način nastavnicima i učenicima daje se mogućnost izbora softvera kojeg će koristiti u školi i kod kuće za svoje učenje, rad i igru te se proširuju obzori znanja. Korištenjem FOSS-a najnovije informacijsko- komunikacijske tehnologije postaju dostupne svima, bez obzira na njihovo imovinsko stanje. U knjizi je utvrđen minimalan skup potrebnog softvera iz svijeta FOSS-a i ocijenjena je njegova kvaliteta. Prikazano školskim ocjenama u Republici Hrvatskoj, a s obzirom na definirane kriterije kvalitete, potreban FOSS ocijenjen je najčešće ocjenama vrlo dobar i izvrstan. Na temelju ovakvih rezultata istraživanja i komparativne analize primjera drugih zemalja (kao što su Španjolska, Švedska, Švicarska, Italija i druge) te proučavanjem relevantne literature, u knjizi je predložen i model projekta uvođenja FOSS-a u osnovno obrazovanje u Republici Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1699 - Analitički model praćenja novih obrazovnih tehnologija u cjeloživotnom učenju (Šimović, Vladimir, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb