Pregled bibliografske jedinice broj: 631260
Vremenska prognoza kao informacija – komunikacijski i društveni aspekti meteorološke poruke u hrvatskim novinskim i televizijskim izvještajima
Vremenska prognoza kao informacija – komunikacijski i društveni aspekti meteorološke poruke u hrvatskim novinskim i televizijskim izvještajima // Jezik kao informacija: Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanog od 11. do 13. svibnja 2012. u Zagrebu / Anita Peti-Stantić, Mateusz-Milan Stanojević (ur.).
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2013. str. 209-222 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 631260 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vremenska prognoza kao informacija – komunikacijski i društveni aspekti meteorološke poruke u hrvatskim novinskim i televizijskim izvještajima
(The weather forecast as information – the communicative and social aspects of meteorological messages in croatian daily newspaper and TV news)
Autori
Blagus Bartolec, Goranka ; Matas Ivanković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik kao informacija: Zbornik radova s međunarodnoga znanstvenoga skupa Hrvatskoga društva za primijenjenu lingvistiku održanog od 11. do 13. svibnja 2012. u Zagrebu
/ Anita Peti-Stantić, Mateusz-Milan Stanojević - Zagreb : Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2013, 209-222
ISBN
978-953-6979-64-6
Skup
Jezik kao informacija
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.05.2012. - 13.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dnevne novine; komunikacijski aspekti; televizijski dnevnik; vremenska prognoza
(communication aspects; daily newspaper; TV news; weather forecast)
Sažetak
U radu se analiziraju komunikacijski i informacijski aspekti vremenske prognoze u dnevnim novinama (Jutarnji list i Večernji list) i televiziji (Dnevnik HRT-a). Internet kao medij nije uključen u analizu zbog nelinearnosti odabira informacija s aspekta primatelja, što je u prezentaciji vremenske prognoze veoma bitno. Osnovni je problem kojim se rad bavi povezivanje primarne informacije sadržane u poruci o vremenu s društvenom pozadinom unutar koje medij koji prenosi vremensku prognozu djeluje. Analiza je usmjerena na dva problema: 1.Vremenska prognoza u medijskoj prezentaciji spada u tzv. informativne sadržaje, dakle u područje vijesti, putem kojih se gledateljima kao pripadnicima uređene zajednice prenose obavijesti o svakodnevnim događajima, prema prosudbi pošiljatelja, važnim za djelovanje društva u cjelini. S obzirom na to da takva tematika u novinama i televiziji, zapravo, reproducira vladajući, tj. dominantni institucionalni okvir unutar društva, pokušava se utvrditi je li i vremenska prognoza kao dio informativnoga programa također pod utjecajem takve institucionalne organizacije ili oblikuje svoj vlastiti komunikacijski okvir. 2. Na temelju provedene ankete o načinu gledanja i čitanja vremenske prognoze, pokušava se analizirati na koji način, primatelji (čitatelji i gledatelji) percipiraju informaciju o vremenu te učinak same informacije na gledateljevu svijest. Metodološki su radom obuhvaćeni sljedeći aspekti vremenske poruke: informacijski okvir vremenske prognoze (u linearnome poretku izmjene informacija vremenska prognoza i u dnevnim novinama i u televizijskom dnevniku dolazi posljednja) ; koncepcijska analiza novinske i televizijske vremenske prognoze (u prijenosu informacija o vremenu zastupljena su dva komunikacijska koda – jezični /pisani, odnosno govoreni tekst/ i ikoničko-simbolički kod /sinoptičke karte, odnosno satelitska snimka/) ; komunikacijski učinak vremenske informacije na primatelja (jezično-semantički okvir vremenske prognoze i društveni okvir gledanja ili čitanja vremenske prognoze). U konačnici, naglasak je na utvrđivanju komunikacijskih posebnosti sadržaja vremenske prognoze u kojima se iščitavaju načela društvenoga ustrojstva zajednice u kojoj mediji djeluju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
212-2120898-0925 - Hrvatski normativni jednosvezačni rječnik (Hudeček, Lana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje, Zagreb