Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 631036

Analiza razvoja odnosa s javnošću u Hrvatskoj od 2003. do 2009. i projekcija budućih trendova


Jugo, Damir; Borić, Stanko; Preselj, Vladimir
Analiza razvoja odnosa s javnošću u Hrvatskoj od 2003. do 2009. i projekcija budućih trendova // Međunarodne studije, 3/4 (2012), 37-52 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 631036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza razvoja odnosa s javnošću u Hrvatskoj od 2003. do 2009. i projekcija budućih trendova
(Analysis of the development of Public Relations in Croatia from 2003 – 2009 and projection of future trends)

Autori
Jugo, Damir ; Borić, Stanko ; Preselj, Vladimir

Izvornik
Međunarodne studije (1332-4756) 3/4 (2012); 37-52

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
odnosi s javnošću ; hrvatsko tržište ; razvoj odnosa s javnošću ; budućnost odnosa s javnošću u Hrvatskoj
(Public Relations ; Croatian PR market ; development of the PR profession in Croatia ; future of the PR profession in Croatia)

Sažetak
Odnosi s javnošću u Hrvatskoj kao struka i znanstvena discipline ubrzano se razvijaju posljednjih 20 godina. Iako začeci odnosa s javnošću kakvim ih poznajemo danas sežu u 60-te godina 20. stoljeća i vezani su uz primarno turistički sektor, samo tržište odnosa s javnošću počelo se aktivno razvijati tek u 1990-tim godinama kad je osnovana prva strukovna organizacija, Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) i kada su napisane prve knjige iz ovog područja. Razvoj i pozicioniranje odnosa s javnošću u punom smislu nastupa iza 2000. godine kada stasaju i prve specijalizirane agencije za odnose s javnošću i kada HUOJ postaje članica međunarodne profesionalne organizacije za odnose s javnošću IPRA-e (International Public Relations Association). Upravo u to vrijeme počinju se provoditi i prva istraživanja o stanju struke odnosa s javnošću u Hrvatskoj koja danas služe kao iznimno vrijedan izvor podataka koji omogućava praćenje razvoja tržišta od tih dana do danas. Autori analiziraju razvoj hrvatskog tržišta odnosa s javnošću kroz komparativnu analizu istraživanja o stanju u struci koje Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) redovito provodi od 2003. do 2009. godine te, na temelju podataka analiziranih rezultata, provode dubinske intervjue s vodećim hrvatskim stručnjacima za odnose s javnošću s ciljem kreiranja procjene kretanja i razvoja tržišta u budućnosti. Autori zaključuju kako će se tržište u budućnosti nedvojbeno dalje razvijati, a posebni zamah dobit će ulaskom Hrvatske u Europsku uniju što će otvoriti tržište te prisiliti pojedince da se dalje educiraju, budu stručniji. Samo tako će se razlika između hrvatskog i onih razvijenijih europskih i svjetskih tržišta kontinuirano smanjivati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Veleučilište Edward Bernays

Profili:

Avatar Url Stanko Borić (autor)

Avatar Url Damir Jugo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jugo, Damir; Borić, Stanko; Preselj, Vladimir
Analiza razvoja odnosa s javnošću u Hrvatskoj od 2003. do 2009. i projekcija budućih trendova // Međunarodne studije, 3/4 (2012), 37-52 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Jugo, D., Borić, S. & Preselj, V. (2012) Analiza razvoja odnosa s javnošću u Hrvatskoj od 2003. do 2009. i projekcija budućih trendova. Međunarodne studije, 3/4, 37-52.
@article{article, author = {Jugo, Damir and Bori\'{c}, Stanko and Preselj, Vladimir}, year = {2012}, pages = {37-52}, keywords = {odnosi s javno\v{s}\'{c}u, hrvatsko tr\v{z}i\v{s}te, razvoj odnosa s javno\v{s}\'{c}u, budu\'{c}nost odnosa s javno\v{s}\'{c}u u Hrvatskoj}, journal = {Me\djunarodne studije}, volume = {3/4}, issn = {1332-4756}, title = {Analiza razvoja odnosa s javno\v{s}\'{c}u u Hrvatskoj od 2003. do 2009. i projekcija budu\'{c}ih trendova}, keyword = {odnosi s javno\v{s}\'{c}u, hrvatsko tr\v{z}i\v{s}te, razvoj odnosa s javno\v{s}\'{c}u, budu\'{c}nost odnosa s javno\v{s}\'{c}u u Hrvatskoj} }
@article{article, author = {Jugo, Damir and Bori\'{c}, Stanko and Preselj, Vladimir}, year = {2012}, pages = {37-52}, keywords = {Public Relations, Croatian PR market, development of the PR profession in Croatia, future of the PR profession in Croatia}, journal = {Me\djunarodne studije}, volume = {3/4}, issn = {1332-4756}, title = {Analysis of the development of Public Relations in Croatia from 2003 – 2009 and projection of future trends}, keyword = {Public Relations, Croatian PR market, development of the PR profession in Croatia, future of the PR profession in Croatia} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font