Pregled bibliografske jedinice broj: 631036
Analiza razvoja odnosa s javnošću u Hrvatskoj od 2003. do 2009. i projekcija budućih trendova
Analiza razvoja odnosa s javnošću u Hrvatskoj od 2003. do 2009. i projekcija budućih trendova // Međunarodne studije, 3/4 (2012), 37-52 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 631036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza razvoja odnosa s javnošću u Hrvatskoj od 2003. do 2009. i
projekcija budućih trendova
(Analysis of the development of Public Relations in Croatia from 2003
– 2009 and projection of future trends)
Autori
Jugo, Damir ; Borić, Stanko ; Preselj, Vladimir
Izvornik
Međunarodne studije (1332-4756) 3/4
(2012);
37-52
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odnosi s javnošću ; hrvatsko tržište ; razvoj odnosa s javnošću ; budućnost odnosa s javnošću u Hrvatskoj
(Public Relations ; Croatian PR market ; development of the PR profession in Croatia ; future of the PR profession in Croatia)
Sažetak
Odnosi s javnošću u Hrvatskoj kao struka i znanstvena discipline ubrzano se razvijaju posljednjih 20 godina. Iako začeci odnosa s javnošću kakvim ih poznajemo danas sežu u 60-te godina 20. stoljeća i vezani su uz primarno turistički sektor, samo tržište odnosa s javnošću počelo se aktivno razvijati tek u 1990-tim godinama kad je osnovana prva strukovna organizacija, Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) i kada su napisane prve knjige iz ovog područja. Razvoj i pozicioniranje odnosa s javnošću u punom smislu nastupa iza 2000. godine kada stasaju i prve specijalizirane agencije za odnose s javnošću i kada HUOJ postaje članica međunarodne profesionalne organizacije za odnose s javnošću IPRA-e (International Public Relations Association). Upravo u to vrijeme počinju se provoditi i prva istraživanja o stanju struke odnosa s javnošću u Hrvatskoj koja danas služe kao iznimno vrijedan izvor podataka koji omogućava praćenje razvoja tržišta od tih dana do danas. Autori analiziraju razvoj hrvatskog tržišta odnosa s javnošću kroz komparativnu analizu istraživanja o stanju u struci koje Hrvatska udruga za odnose s javnošću (HUOJ) redovito provodi od 2003. do 2009. godine te, na temelju podataka analiziranih rezultata, provode dubinske intervjue s vodećim hrvatskim stručnjacima za odnose s javnošću s ciljem kreiranja procjene kretanja i razvoja tržišta u budućnosti. Autori zaključuju kako će se tržište u budućnosti nedvojbeno dalje razvijati, a posebni zamah dobit će ulaskom Hrvatske u Europsku uniju što će otvoriti tržište te prisiliti pojedince da se dalje educiraju, budu stručniji. Samo tako će se razlika između hrvatskog i onih razvijenijih europskih i svjetskih tržišta kontinuirano smanjivati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište Edward Bernays