Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 630082

Nastava na daljinu kao didaktički element u osnovnom obrazovanju


Švagelj, Ivana
Nastava na daljinu kao didaktički element u osnovnom obrazovanju, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec


CROSBI ID: 630082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nastava na daljinu kao didaktički element u osnovnom obrazovanju
(Distance learning as a didactic element in elementary education)

Autori
Švagelj, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Čakovec

Datum
04.07

Godina
2012

Stranica
64

Mentor
Matijević, Milan

Neposredni voditelj
Topolovčan, Tomislav

Ključne riječi
novi mediji; tradicionalna nastava; nastava na daljinu; učenje na daljinu; blended learning; osnovno obrazovanje; multimedijska didaktika
(new media; traditional class; distance teaching; distance learning; blended learning; elementary education; multimedia didactics)

Sažetak
U suvremenom društvu gotovo nezamisliv je život bez novih medija, a to se odražava i na zahtjevima učenika što očekuju od škole. Tradicionalna, tj. nastava licem u lice za učenike je pasivna i nezanimljiva, stoga je nužno u odgojno-obrazovni sustav uvesti neke promjene. Razvoj obrazovnih tehnologija omogućio je lakše komuniciranje između učenika i nastavnika što je otvorilo brojne mogućnosti za jednostavnije izvođenje nastave na daljinu. Kako je nastava na daljinu apsolutna suprotnost nastavi licem u lice, a obje imaju i dobrih i loših strana, ističe se koncept blended learning-a gdje se u nastavi kombiniraju njihove dobre strane. Kako bi saznali koje su trenutne realne mogućnosti za implementaciju nastave na daljinu u tradicionalnu nastavu, provedeno je istraživanje o mišljenju učitelja i budućih učitelja o konceptu blended learning-a. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 82 učitelja iz pet hrvatskih osnovnih škola, te 63 studenta pete studijske godine Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Statističkom obradom podataka pokazalo se kako su studenti informiraniji te imaju veći stupanj osposobljenosti za izvođenje nastave na daljinu i blended learning-a od učitelja. Ujedno se pokazao i vrlo velik postotak učitelja koji nikada ne organiziraju nastavu na daljinu, ali i studenata koji nikada ili rijetko uče na daljinu. Rezultati testiranja hipoteza pokazuju laku negativnu povezanost mišljenja o tradicionalnoj nastavi i blended learning-u, te laku pozitivnu povezanost mišljenja o blended learning-u i ograničavajućih čimbenika za nastavu na daljinu. Između mišljenja o blended learning-u i ograničavajućih čimbenika za nastavu na daljinu ne postoji statistički značajna povezanost. Također se pokazao kako učitelji imaju pozitivnije mišljenje o tradicionalnoj nastavi, a studenti o blended learning-u. Mišljenje učitelja razredne i predmetne nastave o tradicionalnoj nastavi se ne razlikuje, dok učitelji razredne nastave imaju negativnije mišljenje o blended learning-u. Kad je u pitanju radni staž učitelja, nema razlike u mišljenju. Također se pokazala povezanost između informiranosti i mišljenja o učenju na daljinu i blended learning-u. Isto vrijedi i za osposobljenost učitelja i studenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (mentor)

Avatar Url Milan Matijević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Švagelj, Ivana
Nastava na daljinu kao didaktički element u osnovnom obrazovanju, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
Švagelj, I. (2012) 'Nastava na daljinu kao didaktički element u osnovnom obrazovanju', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}vagelj, Ivana}, year = {2012}, pages = {64}, keywords = {novi mediji, tradicionalna nastava, nastava na daljinu, u\v{c}enje na daljinu, blended learning, osnovno obrazovanje, multimedijska didaktika}, title = {Nastava na daljinu kao didakti\v{c}ki element u osnovnom obrazovanju}, keyword = {novi mediji, tradicionalna nastava, nastava na daljinu, u\v{c}enje na daljinu, blended learning, osnovno obrazovanje, multimedijska didaktika}, publisherplace = {\v{C}akovec} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}vagelj, Ivana}, year = {2012}, pages = {64}, keywords = {new media, traditional class, distance teaching, distance learning, blended learning, elementary education, multimedia didactics}, title = {Distance learning as a didactic element in elementary education}, keyword = {new media, traditional class, distance teaching, distance learning, blended learning, elementary education, multimedia didactics}, publisherplace = {\v{C}akovec} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font