Pregled bibliografske jedinice broj: 630082
Nastava na daljinu kao didaktički element u osnovnom obrazovanju
Nastava na daljinu kao didaktički element u osnovnom obrazovanju, 2012., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Čakovec
CROSBI ID: 630082 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava na daljinu kao didaktički element u osnovnom obrazovanju
(Distance learning as a didactic element in elementary education)
Autori
Švagelj, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Čakovec
Datum
04.07
Godina
2012
Stranica
64
Mentor
Matijević, Milan
Neposredni voditelj
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
novi mediji; tradicionalna nastava; nastava na daljinu; učenje na daljinu; blended learning; osnovno obrazovanje; multimedijska didaktika
(new media; traditional class; distance teaching; distance learning; blended learning; elementary education; multimedia didactics)
Sažetak
U suvremenom društvu gotovo nezamisliv je život bez novih medija, a to se odražava i na zahtjevima učenika što očekuju od škole. Tradicionalna, tj. nastava licem u lice za učenike je pasivna i nezanimljiva, stoga je nužno u odgojno-obrazovni sustav uvesti neke promjene. Razvoj obrazovnih tehnologija omogućio je lakše komuniciranje između učenika i nastavnika što je otvorilo brojne mogućnosti za jednostavnije izvođenje nastave na daljinu. Kako je nastava na daljinu apsolutna suprotnost nastavi licem u lice, a obje imaju i dobrih i loših strana, ističe se koncept blended learning-a gdje se u nastavi kombiniraju njihove dobre strane. Kako bi saznali koje su trenutne realne mogućnosti za implementaciju nastave na daljinu u tradicionalnu nastavu, provedeno je istraživanje o mišljenju učitelja i budućih učitelja o konceptu blended learning-a. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 82 učitelja iz pet hrvatskih osnovnih škola, te 63 studenta pete studijske godine Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Statističkom obradom podataka pokazalo se kako su studenti informiraniji te imaju veći stupanj osposobljenosti za izvođenje nastave na daljinu i blended learning-a od učitelja. Ujedno se pokazao i vrlo velik postotak učitelja koji nikada ne organiziraju nastavu na daljinu, ali i studenata koji nikada ili rijetko uče na daljinu. Rezultati testiranja hipoteza pokazuju laku negativnu povezanost mišljenja o tradicionalnoj nastavi i blended learning-u, te laku pozitivnu povezanost mišljenja o blended learning-u i ograničavajućih čimbenika za nastavu na daljinu. Između mišljenja o blended learning-u i ograničavajućih čimbenika za nastavu na daljinu ne postoji statistički značajna povezanost. Također se pokazao kako učitelji imaju pozitivnije mišljenje o tradicionalnoj nastavi, a studenti o blended learning-u. Mišljenje učitelja razredne i predmetne nastave o tradicionalnoj nastavi se ne razlikuje, dok učitelji razredne nastave imaju negativnije mišljenje o blended learning-u. Kad je u pitanju radni staž učitelja, nema razlike u mišljenju. Također se pokazala povezanost između informiranosti i mišljenja o učenju na daljinu i blended learning-u. Isto vrijedi i za osposobljenost učitelja i studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb