Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 630028

Promjene i razvojni pravci u suvremenom obrazovanju


Baranović, Branislava; Domović, Vlatka; Vizek Vidović, Vlasta
Promjene i razvojni pravci u suvremenom obrazovanju // Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka (ur.).
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013. str. 7-25


CROSBI ID: 630028 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Promjene i razvojni pravci u suvremenom obrazovanju
(Changes and Challenges in Contemporary Education)

Autori
Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Vizek Vidović, Vlasta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu

Urednik/ci
Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka

Izdavač
Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
7-25

ISBN
978-953-96308-0-3

Ključne riječi
kurikul utemeljen na kompetencijama, univerzitacija inicijalnog obrazovanja učitelja, kontinuum cjeloživotnog profesionalnog usavršavanja učitelja/nastavnika, osiguravanje kvalitete studijskih programa, profesionalnog razvoja i učiteljske prakse
(competence based curriculum, universitation of primary teacher initial education, continuum of professional continuous development, quality assurance system of study programs, professional development and teacher practice)

Sažetak
U radu se prikazuju razvojni pravci i promjene koji su obilježili suvremeno obrazovanje u Europi i Hrvatskoj u posljednja dva desetljeća i to u dva područja: kurikulskom području i području profesionalnog razvoja učitelja i nastavnika. Glavna promjena u području kurikulskog planiranja očituje se u uvođenju kurikulskog pristupa usmjerenog na razvoj temeljnih učeničkih kompetencija koji je primijenjen i u izradi Hrvatskog nacionalnog okvirnog kurikula. U području inicijalnog obrazovanja učitelja i nastavnika došlo je do značajnih promjena potaknutih ponajprije provedbom Bolonjskog procesa. Kao dominantni trendovi u inicijalnom obrazovanju učitelja i nastavnika u Hrvatskoj prepoznaju se : proces univerzitacije obrazovanja osnovnoškolskih učitelja, primjena kurikulskog pristupa temeljnog na kompetencijama i ishodima učenja u planiranju studijskih programa, prihvaćanje koncepta poučavanja usmjerenog na studenta u visokoškolskoj nastavi. Značajan naglasak stavlja se također na uspostavu kontinuuma trajnog profesionalnog usavršavanja učitelja i nastavnika temeljenog na njihovim obrazovnim potrebama. Uz to, važna je promjena vezana uz uspostavu sustava osiguravanja kvalitete i to kroz sustav (re)akreditacije obrazovnih programa na svim razinama te kroz sustav licenciranja i napredovanja temeljen na kvalifikacijskim standardima kompetencija za učitelje/nastavnike. U radu se raspravlja u kojoj su mjeri zadovoljene ključne organizacijske, strukturne i funkcionalne pretpostavke potrebne za kvalitetno i učinkovito uvođenje ovih promjena u hrvatski obrazovni sustav.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Domović, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatka Domović (autor)

Avatar Url Branislava Baranović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Branislava; Domović, Vlatka; Vizek Vidović, Vlasta
Promjene i razvojni pravci u suvremenom obrazovanju // Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka (ur.).
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013. str. 7-25
Baranović, B., Domović, V. & Vizek Vidović, V. (2013) Promjene i razvojni pravci u suvremenom obrazovanju. U: Milanović, D., Bežen, A. & Domović, V. (ur.) Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu. Zagreb, Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, str. 7-25.
@inbook{inbook, author = {Baranovi\'{c}, Branislava and Domovi\'{c}, Vlatka and Vizek Vidovi\'{c}, Vlasta}, year = {2013}, pages = {7-25}, keywords = {kurikul utemeljen na kompetencijama, univerzitacija inicijalnog obrazovanja u\v{c}itelja, kontinuum cjelo\v{z}ivotnog profesionalnog usavr\v{s}avanja u\v{c}itelja/nastavnika, osiguravanje kvalitete studijskih programa, profesionalnog razvoja i u\v{c}iteljske prakse}, isbn = {978-953-96308-0-3}, title = {Promjene i razvojni pravci u suvremenom obrazovanju}, keyword = {kurikul utemeljen na kompetencijama, univerzitacija inicijalnog obrazovanja u\v{c}itelja, kontinuum cjelo\v{z}ivotnog profesionalnog usavr\v{s}avanja u\v{c}itelja/nastavnika, osiguravanje kvalitete studijskih programa, profesionalnog razvoja i u\v{c}iteljske prakse}, publisher = {Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Baranovi\'{c}, Branislava and Domovi\'{c}, Vlatka and Vizek Vidovi\'{c}, Vlasta}, year = {2013}, pages = {7-25}, keywords = {competence based curriculum, universitation of primary teacher initial education, continuum of professional continuous development, quality assurance system of study programs, professional development and teacher practice}, isbn = {978-953-96308-0-3}, title = {Changes and Challenges in Contemporary Education}, keyword = {competence based curriculum, universitation of primary teacher initial education, continuum of professional continuous development, quality assurance system of study programs, professional development and teacher practice}, publisher = {Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font