Pregled bibliografske jedinice broj: 630028
Promjene i razvojni pravci u suvremenom obrazovanju
Promjene i razvojni pravci u suvremenom obrazovanju // Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu / Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka (ur.).
Zagreb: Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske, 2013. str. 7-25
CROSBI ID: 630028 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene i razvojni pravci u suvremenom obrazovanju
(Changes and Challenges in Contemporary Education)
Autori
Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Vizek Vidović, Vlasta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Metodike u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu
Urednik/ci
Milanović, Dragan ; Bežen, Ante ; Domović, Vlatka
Izdavač
Akademija odgojno-obrazovnih znanosti Hrvatske
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
7-25
ISBN
978-953-96308-0-3
Ključne riječi
kurikul utemeljen na kompetencijama, univerzitacija inicijalnog obrazovanja učitelja, kontinuum cjeloživotnog profesionalnog usavršavanja učitelja/nastavnika, osiguravanje kvalitete studijskih programa, profesionalnog razvoja i učiteljske prakse
(competence based curriculum, universitation of primary teacher initial education, continuum of professional continuous development, quality assurance system of study programs, professional development and teacher practice)
Sažetak
U radu se prikazuju razvojni pravci i promjene koji su obilježili suvremeno obrazovanje u Europi i Hrvatskoj u posljednja dva desetljeća i to u dva područja: kurikulskom području i području profesionalnog razvoja učitelja i nastavnika. Glavna promjena u području kurikulskog planiranja očituje se u uvođenju kurikulskog pristupa usmjerenog na razvoj temeljnih učeničkih kompetencija koji je primijenjen i u izradi Hrvatskog nacionalnog okvirnog kurikula. U području inicijalnog obrazovanja učitelja i nastavnika došlo je do značajnih promjena potaknutih ponajprije provedbom Bolonjskog procesa. Kao dominantni trendovi u inicijalnom obrazovanju učitelja i nastavnika u Hrvatskoj prepoznaju se : proces univerzitacije obrazovanja osnovnoškolskih učitelja, primjena kurikulskog pristupa temeljnog na kompetencijama i ishodima učenja u planiranju studijskih programa, prihvaćanje koncepta poučavanja usmjerenog na studenta u visokoškolskoj nastavi. Značajan naglasak stavlja se također na uspostavu kontinuuma trajnog profesionalnog usavršavanja učitelja i nastavnika temeljenog na njihovim obrazovnim potrebama. Uz to, važna je promjena vezana uz uspostavu sustava osiguravanja kvalitete i to kroz sustav (re)akreditacije obrazovnih programa na svim razinama te kroz sustav licenciranja i napredovanja temeljen na kvalifikacijskim standardima kompetencija za učitelje/nastavnike. U radu se raspravlja u kojoj su mjeri zadovoljene ključne organizacijske, strukturne i funkcionalne pretpostavke potrebne za kvalitetno i učinkovito uvođenje ovih promjena u hrvatski obrazovni sustav.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Domović, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb