Pregled bibliografske jedinice broj: 627173
Odnos mladih prema kulturi demokracije
Odnos mladih prema kulturi demokracije // Pedagogija i kultura / Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2013. str. 354-364
CROSBI ID: 627173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos mladih prema kulturi demokracije
(Young Peoples Attitudes towards the Culture od Democracy)
Autori
Sablić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Pedagogija i kultura
Urednik/ci
Hrvatić, Neven ; Klapan, Anita
Izdavač
Hrvatsko pedagogijsko društvo
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
354-364
ISBN
978-953-99167-4-7
Ključne riječi
mladi, demokratske vrijednosti, obrazovanje, odgoj i obrazovanje za građanstvo.
(youn people, democratic values, education, citizenship education)
Sažetak
Predmet ovoga istraživanja jesu stavovi mladih prema selektiranim demokratskim vrijednostima u kontekstu društvenih promjena u Hrvatskoj. Pritom se demokratske vrijednosti promatraju kao standardi utvrđeni međunarodnim dokumentima kao što su Opća deklaracija o ljudskim pravima, Cjelovit okvir djelovanja u obrazovanju za mir, ljudska prava i demokraciju i Završna deklaracija Drugog sastanka na vrhu Vijeća Europe. Tim se dokumentima utvrđuju i razrađuju određena politička, građanska, gospodarska, socijalna, kulturna prava svakog pojedinca, bez obzira na razlike kao što su rasa, boja kože, spol, jezik, vjera, političko ili drugo uvjerenje, nacionalno ili društveno podrijetlo. Cilj je istraživanja ustanoviti, opisati i interpretirati povezanost prihvaćanja demokratskih vrijednosti sa sociodemografskim obilježjima ispitanika. U istraživanju je utvrđeno kako postoje statistički značajne razlike ispitanika prema vrijednostima s obzirom na sociodemografska obilježja ispitanika. Učenici koji pohađaju gimnazije, s boljim uspjehom i oni s višim obrazovnim aspiracijama i podrijetlom imaju pozitivnije stavove prema demokratskim vrijednostima. Razlike su utvrđene i s obzirom na stupanj prihvaćanja vrijednosti između ispitanika muškog i ženskog spola. Veće slaganje s ispitivanim vrijednostima iskazuju učenice, a manje učenici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Marija Sablić
(autor)