Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 626552

Utjecaj međuprožimanja nastave Glazbene umjetnosti i Hrvatskoga jezika na stavove, motivaciju i znanje učenika


Horvat, Mirjana; Aladrović Slovaček, Katarina
Utjecaj međuprožimanja nastave Glazbene umjetnosti i Hrvatskoga jezika na stavove, motivaciju i znanje učenika // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3 / Vidulin-Obranić, Sabina (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 363-374 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 626552 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj međuprožimanja nastave Glazbene umjetnosti i Hrvatskoga jezika na stavove, motivaciju i znanje učenika
(Impact interfusion teaching Music and Croatian language attitudes, motivation and knowledge of students)

Autori
Horvat, Mirjana ; Aladrović Slovaček, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3 / Vidulin-Obranić, Sabina - Pula : Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013, 363-374

ISBN
978-953-7498-65-8

Skup
Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18.04.2013. - 20.04.2013

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
glazbena umjetnost; hrvatski jezik; međupredmetna korelacija; hrvatski romantizam
(musical art; Croatian language; inter-subject correlation; Croatian Romanticism)

Sažetak
Umjetnost kao superiorna moć izraza nalazi različite putove svoje realizacije. Glazba i književnost, uz likovnu umjetnost, nalaze se u školskim programima kroz cijelu osnovnu školu te u gimnazijskim programima. Tendencija hrvatskoga obrazovnoga sustava jest u međupredmetnoj korelaciji, što pretpostavlja povezivanje sadržaja svih umjetnosti. Naime, književnost se u gimnazijskim programima usvaja prema povijesnom načelu, jednako je s glazbenom i likovnom umjetnošću. Upravo zbog toga, dobro je sadržaje povezivati kako bi učenici dobili jednu cjelinu.Cilj je ovoga istraživanja utvrditi koliko poznavanje glazbe i osvještavanje glazbene umjetnosti određenoga razdoblja može pomoći u recepciji književnosti i izbora iz književnih djela određenoga razdoblja.Kako bismo potvrdili utjecaj, napravili smo istraživanje u grupi od četrdeset i jednog (N = 41) maturanata iz različitih srednjih škola grada Zagreba i okolice. Njima je ponajprije bio prikazan sat glazbene umjetnosti hrvatskoga romantizma sa slušnim predlošcima i povijesnom okosnicom. Potom su imali sat književnosti u kojemu se također obradio hrvatski romantizam, odnosno književnost hrvatskoga narodnoga preporoda. Na satu književnosti težište je stavljeno na liriku hrvatskoga narodnoga preporoda jer je nekoliko budnica i ljubavnih pjesama iz toga razdoblja uglazbljeno te je ponovno oživljeno tijekom Domovinskoga rata. Istraživanje je započelo upitnikom o stavovima učenika prema glazbenoj umjetnosti i hrvatskome jeziku kao nastavnim predmetima, ali i njihovi općeniti stavovi prema umjetnosti. Potom su provedena oba sata, a nakon toga i upitnik koji je propitivao koliko su ispitanici zadovoljni ovakvim načinom rada te test znanja koji je pokazao koliko su oni od zadanoga usvojili. Da bismo dobili razliku u rezultatima, sat književnosti proveden je i s grupom koja nije imala sat glazbene umjetnosti te nam je ta usporedba pokazala je li eksperimentalna grupa pokazala bolje rezultate u znanju te smo time dobili i odgovor na temeljno pitanje je li recepcija književnosti uspješnija ako je potkrijepljena glazbenim znanjem.Podaci su obrađeni u SPSS programu za statistiku metodom Ttesta, aritmetičkih sredina i medijana, Mann Whitnejev U testa i Wilcocsonovog testa.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Horvat, Mirjana; Aladrović Slovaček, Katarina
Utjecaj međuprožimanja nastave Glazbene umjetnosti i Hrvatskoga jezika na stavove, motivaciju i znanje učenika // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3 / Vidulin-Obranić, Sabina (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 363-374 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Horvat, M. & Aladrović Slovaček, K. (2013) Utjecaj međuprožimanja nastave Glazbene umjetnosti i Hrvatskoga jezika na stavove, motivaciju i znanje učenika. U: Vidulin-Obranić, S. (ur.)Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3.
@article{article, author = {Horvat, Mirjana and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, editor = {Vidulin-Obrani\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {363-374}, keywords = {glazbena umjetnost, hrvatski jezik, me\djupredmetna korelacija, hrvatski romantizam}, isbn = {978-953-7498-65-8}, title = {Utjecaj me\djupro\v{z}imanja nastave Glazbene umjetnosti i Hrvatskoga jezika na stavove, motivaciju i znanje u\v{c}enika}, keyword = {glazbena umjetnost, hrvatski jezik, me\djupredmetna korelacija, hrvatski romantizam}, publisher = {Odjel za glazbu Muzi\v{c}ke akademije Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Horvat, Mirjana and Aladrovi\'{c} Slova\v{c}ek, Katarina}, editor = {Vidulin-Obrani\'{c}, S.}, year = {2013}, pages = {363-374}, keywords = {musical art, Croatian language, inter-subject correlation, Croatian Romanticism}, isbn = {978-953-7498-65-8}, title = {Impact interfusion teaching Music and Croatian language attitudes, motivation and knowledge of students}, keyword = {musical art, Croatian language, inter-subject correlation, Croatian Romanticism}, publisher = {Odjel za glazbu Muzi\v{c}ke akademije Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font