Pregled bibliografske jedinice broj: 626374
Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja
Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013. str. 220-220 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 626374 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja
(Elementary school students' and their parents' attitudes toward mathematics)
Autori
Brekalo, Katarina ; Pavlin-Bernardić, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja
/ Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2013, 220-220
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
učenici; stavovi; matematika; samopoštovanje
(students; attitudes; math; self-esteem)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost stavova učenika prema matematici, straha učenika od matematike, samopoštovanja učenika, ocjene učenika iz matematike na polugodištu, te obrazovanja i stavova njihovih roditelja prema matematici. U istraživanju je sudjelovalo 80 učenika sedmog i osmog razreda triju zagrebačkih osnovnih škola (44 djevojčice i 36 dječaka), te 160 njihovih roditelja (80 očeva i 80 majki). Korištena su tri mjerna instrumenta: Ljestvica za ispitivanje stavova i uvjerenja o matematici (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005), Ljestvica za ispitivanje straha od matematike (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005), te Coopersmithov upitnik samopoštovanja. Pokazalo se da je stav učenika prema matematici značajno pozitivno povezan sa stavom roditelja prema matematici, obrazovanjem majke i ocjenom iz matematike, te negativno sa strahom od matematike. Strah učenika od matematike značajno je negativno povezan s gotovo svim varijablama, osim sa spolom i razredom učenika. Ocjena učenika iz matematike na polugodištu također je značajno povezana sa svim varijablama, osim spola i razreda učenika. Rezultati ovog istraživanja, primjenom hijerarhijske regresijske analize, pokazuju značajan doprinos stava majke prema matematici i straha od matematike u predviđanju stava učenika prema matematici: učenici čije su majke imale pozitivan stav prema matematici, te učenici koji su imali manji strah od matematike, imali su pozitivniji stav prema matematici. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 37.9% varijance stava učenika prema matematici. Također, pronađen je i statistički značajan doprinos obrazovanja oca, te stava učenika prema matematici u predviđanju ocjene učenika iz matematike na polugodištu: učenici čiji je otac imao više obrazovanje, te učenici čiji je vlastiti stav prema matematici bio pozitivniji, imali su više ocjene iz matematike na polugodištu. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 46.3% varijance ocjene iz matematike na polugodištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nina Pavlin-Bernardić
(autor)