Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 626003

Strah od jezika i jezična proizvodnja u jednojezičnih i dvojezičnih učenika engleskoga kao stranog jezika


Legac, Vladimir
Strah od jezika i jezična proizvodnja u jednojezičnih i dvojezičnih učenika engleskoga kao stranog jezika, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 626003 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Strah od jezika i jezična proizvodnja u jednojezičnih i dvojezičnih učenika engleskoga kao stranog jezika
(Language Anxiety and Language Production in Monolingual and Bilingual Students of English as a Foreign Language)

Autori
Legac, Vladimir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.06

Godina
2012

Stranica
358

Mentor
Mihaljević Djigunović, Jelena

Ključne riječi
strah od stranoga jezika; strah od pisanja; dvojezičnost; usmena i pisana jezična proizvodnja; sramežljivost; spremnost na komunikaciju; strah od komunikacije; intenzitet motivacije; kreativnost; uspjeh u učenju engleskoga kao stranog jezika
(foreign language anxiety; writing apprehension; bilingualism; language production; shyness; willingness to communicate; communication apprehension; intensity of motivation; creativity; achievement in learning English as a foreign language)

Sažetak
U svome doktoratu Vladimir Legac istraživao je razlike između povezanosti afektivnih čimbenika straha od jezika u jednojezičnih i dvojezičnih učenika i uspješnosti u svladavanju jezične proizvodnje. Razmatrao je i njihov odnos sa strahom od jezika u različitim fazama učenja i uporabe stranoga jezika kao i njihovu povezanost s pet drugih afektivnih čimbenika. Rad je imao šest teorijskih poglavlja i jedno posvećeno vlastitom istraživanju. To poglavlje najprije daje opis faktorskom analizom nastale skale za mjerenje straha od jezika izvan razredne situacije. Slijedila je rasprava o nalazima istraživanja za svaku od ispitivanih varijabli po skupinama primjenom različitih statističkih postupaka. Većina dobivenih deskriptivnih i analitičkih nalaza pokazala je statistički značajnu razliku između dviju skupina i govore o nižem strahu od jezika u i izvan razredne situacije, nižem strahu od komunikacije i strahu od pisanja u dvojezičnih ispitanika kao i o nižem postotku zastupljenosti straha visokog intenzita u svim fazama učenja i uporabe jezika čime su potvrđene prve dvije polazne hipoteze. Treća je hipoteza bila djelomično ostvarena: dvojezični su učenici bili uspješniji u usmenoj jezičnoj proizvodnji, dok su u pisanoj bili uspješniji samo u slučaju prvog stranog jezika. Utvrđena je negativna povezanost između straha od jezika, straha od komunikacije, straha od pisanja i uspjeha u usmenoj i pisanoj jezičnoj proizvodnji i ocjene iz engleskog kao i pozitivna povezanost između intenziteta motivacije i kreativnosti i uspjeha u oba vida jezične proizvodnje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Legac, Vladimir
Strah od jezika i jezična proizvodnja u jednojezičnih i dvojezičnih učenika engleskoga kao stranog jezika, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Legac, V. (2012) 'Strah od jezika i jezična proizvodnja u jednojezičnih i dvojezičnih učenika engleskoga kao stranog jezika', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Legac, Vladimir}, year = {2012}, pages = {358}, keywords = {strah od stranoga jezika, strah od pisanja, dvojezi\v{c}nost, usmena i pisana jezi\v{c}na proizvodnja, srame\v{z}ljivost, spremnost na komunikaciju, strah od komunikacije, intenzitet motivacije, kreativnost, uspjeh u u\v{c}enju engleskoga kao stranog jezika}, title = {Strah od jezika i jezi\v{c}na proizvodnja u jednojezi\v{c}nih i dvojezi\v{c}nih u\v{c}enika engleskoga kao stranog jezika}, keyword = {strah od stranoga jezika, strah od pisanja, dvojezi\v{c}nost, usmena i pisana jezi\v{c}na proizvodnja, srame\v{z}ljivost, spremnost na komunikaciju, strah od komunikacije, intenzitet motivacije, kreativnost, uspjeh u u\v{c}enju engleskoga kao stranog jezika}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Legac, Vladimir}, year = {2012}, pages = {358}, keywords = {foreign language anxiety, writing apprehension, bilingualism, language production, shyness, willingness to communicate, communication apprehension, intensity of motivation, creativity, achievement in learning English as a foreign language}, title = {Language Anxiety and Language Production in Monolingual and Bilingual Students of English as a Foreign Language}, keyword = {foreign language anxiety, writing apprehension, bilingualism, language production, shyness, willingness to communicate, communication apprehension, intensity of motivation, creativity, achievement in learning English as a foreign language}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font