Pregled bibliografske jedinice broj: 626003
Strah od jezika i jezična proizvodnja u jednojezičnih i dvojezičnih učenika engleskoga kao stranog jezika
Strah od jezika i jezična proizvodnja u jednojezičnih i dvojezičnih učenika engleskoga kao stranog jezika, 2012., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 626003 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strah od jezika i jezična proizvodnja u jednojezičnih i dvojezičnih učenika engleskoga kao stranog jezika
(Language Anxiety and Language Production in Monolingual and Bilingual Students of English as a Foreign Language)
Autori
Legac, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.06
Godina
2012
Stranica
358
Mentor
Mihaljević Djigunović, Jelena
Ključne riječi
strah od stranoga jezika; strah od pisanja; dvojezičnost; usmena i pisana jezična proizvodnja; sramežljivost; spremnost na komunikaciju; strah od komunikacije; intenzitet motivacije; kreativnost; uspjeh u učenju engleskoga kao stranog jezika
(foreign language anxiety; writing apprehension; bilingualism; language production; shyness; willingness to communicate; communication apprehension; intensity of motivation; creativity; achievement in learning English as a foreign language)
Sažetak
U svome doktoratu Vladimir Legac istraživao je razlike između povezanosti afektivnih čimbenika straha od jezika u jednojezičnih i dvojezičnih učenika i uspješnosti u svladavanju jezične proizvodnje. Razmatrao je i njihov odnos sa strahom od jezika u različitim fazama učenja i uporabe stranoga jezika kao i njihovu povezanost s pet drugih afektivnih čimbenika. Rad je imao šest teorijskih poglavlja i jedno posvećeno vlastitom istraživanju. To poglavlje najprije daje opis faktorskom analizom nastale skale za mjerenje straha od jezika izvan razredne situacije. Slijedila je rasprava o nalazima istraživanja za svaku od ispitivanih varijabli po skupinama primjenom različitih statističkih postupaka. Većina dobivenih deskriptivnih i analitičkih nalaza pokazala je statistički značajnu razliku između dviju skupina i govore o nižem strahu od jezika u i izvan razredne situacije, nižem strahu od komunikacije i strahu od pisanja u dvojezičnih ispitanika kao i o nižem postotku zastupljenosti straha visokog intenzita u svim fazama učenja i uporabe jezika čime su potvrđene prve dvije polazne hipoteze. Treća je hipoteza bila djelomično ostvarena: dvojezični su učenici bili uspješniji u usmenoj jezičnoj proizvodnji, dok su u pisanoj bili uspješniji samo u slučaju prvog stranog jezika. Utvrđena je negativna povezanost između straha od jezika, straha od komunikacije, straha od pisanja i uspjeha u usmenoj i pisanoj jezičnoj proizvodnji i ocjene iz engleskog kao i pozitivna povezanost između intenziteta motivacije i kreativnosti i uspjeha u oba vida jezične proizvodnje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb