Pregled bibliografske jedinice broj: 625987
Dobne i spolne razlike u školskoj motivaciji učenika
Dobne i spolne razlike u školskoj motivaciji učenika // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.).
Zagreb, 2013. str. 186-186 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 625987 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dobne i spolne razlike u školskoj motivaciji učenika
(Age and gender differences in school motivation)
Autori
Reić Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja
/ Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra - Zagreb, 2013, 186-186
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
školska motivacija; ciljne orijentacije; dob; spol
(school motivation; goal orientation; age; gender)
Sažetak
Jedan od imperativa suvremene škole je strukturirati nastavu koja će uvažavati razvojne specifičnosti i potrebe učenika uključujući i motivacijske čimbenike. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike u ciljnim orijentacijama učenika, te ispitati odnos motivacije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 652 učenika i učenica šestih i osmih razreda osnovne škole te prvih i četvrtih razreda srednje škole. Korišten je upitnik općih podataka te prevedena inačica Inventara školske motivacije (McInerney i Sinclair, 1992) koji se temelji na multidimenzionalnom modelu školske motivacije, a uključuje osam ciljnih orijentacija (zadatak, zalaganje, kompeticija, dominacija, pripadanje, briga za druge, pohvale i nagrade). Provedena CFA pokazala je dobro slaganje modela s osam osnovnih faktora te su u skladu s tim formirani ukupni rezultati za osam subskala ciljnih orijentacija koje su pokazale zadovoljavajuću pouzdanost. Rezultati su pokazali značajne dobne i spolne razlike u većini ciljnih orijentacija, pri čemu su učenice postigle značajno više rezultate u usmjerenosti na zadatak, zalaganju i brizi za druge, dok su učenici u odnosu na učenice postigli značajno više rezultate u kompeticiji, dominaciji i nagradama kao ciljnim orijentacijama. U većini ciljnih orijentacija utvrđene su značajne dobne razlike uz evidentan trend opadanja svih aspekata motivacije s porastom dobi. S obzirom na školski uspjeh, rezultati su pokazali da nema razlike među učenicima različitog uspjeha u procjenama dominacije, brige za druge, pohvala i nagrada kao ciljnim orijentacijama, dok su oni odličnog uspjeha postigli značajno više rezultate na ciljnim orijentacijama zadatak i zalaganje. Dobiveni rezultati podupiru multidimenzionalni model školske motivacije, a praktične implikacije dobivenih rezultata za odgojno-obrazovnu praksu proizlaze iz jasno utvrđenih spolnih razlika u ciljnim orijentacijama kao i dobnih specifičnosti u motivaciji učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu