Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 625912

Problemsko učenje u kurikulumu obrazovanja nastavnika


Koludrović, Morana
Problemsko učenje u kurikulumu obrazovanja nastavnika, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 625912 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Problemsko učenje u kurikulumu obrazovanja nastavnika
(Problem - based learning in teacher education curriculum)

Autori
Koludrović, Morana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
15.03

Godina
2013

Stranica
248

Mentor
Prof. dr. sc. Sekulić - Majurec, Ana

Ključne riječi
problemsko učenje; konvencionalna nastava; visokoškolsko obrazovanje budućih nastavnika; akademska motivacija; samoefikasnost; refleksivno – kritički praktičar; znanje; vještine; kompetencije
(problem-based learning; conventional classes; higher education of future teachers; academic motivation; self-efficacy; reflective-critical practitioner; knowledge; skills; competences)

Sažetak
Sukladno brojnim promjenama na razini obrazovnih paradigmi, a potom i na didaktičko – metodičkom planu strukturiranja visokoškolske nastave, u ovom se radu problematiziralo pitanje problemskog učenja kao cjelovite, razrađene i strukturirane strategije učenja. S obzirom na rezultate brojnih primjena problemskog učenja u prirodnim i tehničkim znanostima, pretpostavilo se da ono na učinkovitiji način može pridonijeti osposobljavanju budućih nastavnika za preuzimanje uloge kritičko – refleksivnog praktičara. Budući da je mali broj istraživanja kojima se učinkovitost problemskog učenja ispitivala u društvenim znanostima, a posebno u nastavničkim studijima, cilj ovog istraživanja bio je ispitati učinkovitost primjene problemskog učenja u obrazovanju budućih nastavnika s obzirom na akademsku samoefikasnost, akademsku motivaciju, stavove prema učenicima i nastavničkom zanimanju, te kvalitetu stečenog znanja, vještina i kompetencija. Kako bi se provjerila učinkovitost problemskog učenja s obzirom na navedene varijable, te kako bi se provjerilo je li ono učinkovitije u tim varijablama u odnosu na konvencionalnu predavačku nastavu, u istraživanju se primjenio klasični pedagoški eksperiment s eksperimentalnom i kontrolnom skupinom u trajanju od 14 tjedana. U istraživanju je sudjelovalo 150 studenata nastavničkog usmjerenja Filozofskog fakulteta u Splitu, a za provjeru učinkovitosti primjenjene nastavne strategije primjenjeni su sljedeći instrumenti: Skala akademske motivacije (AMS-C 28 CEGEP version, Vallerand i sur., 1992) za procjenu akademske motivacije, Skala akademske samoefikasnosti (CASES, Owen i Froman, 1988) za procjenu akademske samoefikasnosti, Inventar nastavnikovih stavova (MTAI, Cook i sur., 1951) za procjenu stavova budućih nastavnika o svojoj budućoj ulozi, učenicima, te preferiranom nastavnom ozračju, te zadaci objektivnog tipa kojima se procjenjivala kvaliteta stečenih znanja, vještina i kompetencija. Dobiveni rezultati su ukazali na to da se sudionici koji su poučavani konvencionalnom nastavom i problemskim učenjem ne razlikuju u samoprocjeni akademske motivacije i samoefikasnosti u završnim fazama ispitivanja, te da su vrijednosti obiju varijabli značajno porasle u završnim fazama ispitivanja u odnosu na inicijalnu. S obzirom na stavove prema učenicima i nastavničkom zanimanju, te na kvalitetu znanja, vještina i kompetencija, rezultati govore u prilog primjene problemskog učenja stoga što se prema dobivenim rezultatima utvrdilo da sudionici koji su učili putem problemskog učenja bolje razumiju polazišta suvremenog odgoja i obrazovanja kao i da preferiraju manje autoritarne stilove poučavanja, te ostvaruju značajno bolji uspjeh na testovima znanja, vještina i kompetencija. S obzirom na dobivene rezultate, iako je primjena problemskog učenja u društvenim znanostima složenija i zahtjevnija no što je to slučaj u prirodnim i tehničkim znanostima, može se zaključiti da se njegovom primjenom može pridonijeti osposobljavanju budućih nastavnika za bolje razumijevanje nastavničkog zanimanja, preuzimanje uloge kritičko – refleksivnog praktičara, te omogućiti kvalitetno stjecanje potrebnih znanja, vještina i kompetencija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Pursuant to the changes within the scope of educational paradigm in the first place and didactic-methodical plan of structuring higher education, this paper deals with problem-based learning as an integral, elaborated, and structured teaching strategy. Considering the results of numerous applications of the problem-based learning in natural and technical sciences, we can safely assume that it is likely to grately contribute to the process of training future teachers to take on their role of critical-reflective practitioner. As only are a few researches have dealt with effectiveness of problem-based learning in social sciences, especially in the field of teachers' education, the aim of this research was to test the efficiency of applying problem-based learning in training future teachers with respect to their academic self-efficacy, academic motivation, attitudes towards students and teachers' profession, and the quality of acquired knowledge, skills and competences. In order to check the efficiency of problem-based learning with reference to the variables concerned and compare it to the conventionally held classes, the research followed the classic pedagogical experiment comprising an experimental and control group over the period of 14 weeks. The research included 150 students training to become teachers within the Split Faculty of Philosophy. The following instruments were applied for the checking efficiency of the employed teaching strategy: Academic motivation scale (AMS-C 28 CEGEP version ; Vallerand at al., 1992) for the evaluation of acadamic motivation, Academic self-efficacy scale (CASES ; Owen and Froman, 1988) for the evaluation of academic self-efficacy, Minnesota Teacher Attitude Inventory (MTAI ; Cook at al., 1951) for the evaluation of future teachers' attitudes on their future role, students, preferable teaching environment, and objective tasks that were used for the assessment of quality of the acquired knowledge, skills, and competences. The results obtained have shown that the participants trained in conventional and problem-based classes do not differ on the self-appraisal of academic motivation and self-efficacy in final stages of testing, and that the values of both variables have markedly increased in the final stages of testing in relation to the initial one. With regard to the attitudes towards students and teaching profession, as well as the acquired quality of knowledge, skills and competences, the results obtained suggest that there is a preponderance of the problem-based learning because the participants embarking on that learning style have a better understanding of the basics of contemporary training and education, prefer less authoritarian styles of teaching, and achieve remarkably better results in the tests of knowledge, skills and compenences. Considering the results obtained, although the application of problem-based learning in social sciences is more complex and demanding than in natural and technical sciences, it is possible to conclude that its application is likely to contribute to the training of future teachers. Specifically it will benefit future teachers in assuming the role of critical-reflective practitioner, and allow them to acquire good knowledge, skills and competences required.



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Morana Koludrović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Koludrović, Morana
Problemsko učenje u kurikulumu obrazovanja nastavnika, 2013., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
Koludrović, M. (2013) 'Problemsko učenje u kurikulumu obrazovanja nastavnika', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2013}, pages = {248}, keywords = {problemsko u\v{c}enje, konvencionalna nastava, visoko\v{s}kolsko obrazovanje budu\'{c}ih nastavnika, akademska motivacija, samoefikasnost, refleksivno – kriti\v{c}ki prakti\v{c}ar, znanje, vje\v{s}tine, kompetencije}, title = {Problemsko u\v{c}enje u kurikulumu obrazovanja nastavnika}, keyword = {problemsko u\v{c}enje, konvencionalna nastava, visoko\v{s}kolsko obrazovanje budu\'{c}ih nastavnika, akademska motivacija, samoefikasnost, refleksivno – kriti\v{c}ki prakti\v{c}ar, znanje, vje\v{s}tine, kompetencije}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Koludrovi\'{c}, Morana}, year = {2013}, pages = {248}, keywords = {problem-based learning, conventional classes, higher education of future teachers, academic motivation, self-efficacy, reflective-critical practitioner, knowledge, skills, competences}, title = {Problem - based learning in teacher education curriculum}, keyword = {problem-based learning, conventional classes, higher education of future teachers, academic motivation, self-efficacy, reflective-critical practitioner, knowledge, skills, competences}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font