Pregled bibliografske jedinice broj: 625763
Povezanost zavičajnog identiteta i muzejskog iskustva učenika
Povezanost zavičajnog identiteta i muzejskog iskustva učenika // Magistra Iadertina, 7 (2012), 1; 7-19 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 625763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost zavičajnog identiteta i muzejskog iskustva učenika
(Connection between homeland identity and museum experience among students)
Autori
Kisovar-Ivanda, Tamara ; Batarelo Kokić, Ivana
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 7
(2012), 1;
7-19
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
zavičajni identitet; zavičajne dimenzije muzejskog doživljaja; percepcija muzejskih sadržaja
(homeland identity; regional dimensions of the museum experience; perception of museum contents)
Sažetak
U radu je predstavljena ideja o osobnom identitetu muzejskog posjetitelja, u našem slučaju učenika, kao temelju doživljaja muzeja i njegovih sadržaja. Ideja je promišljana u istraživanju zavičajnih dimenzija učeničkoga muzejskog iskustva. Međusobni odnos zavičajnog identiteta učenika i njegove percepcije muzejskih sadržaja, promatran je na primjeru proučavanja dimenzija učeničkih percepcija u skupini učenika drugih i četvrtih razreda Osnovne škole iz Benkovca. Iako u Benkovcu djeluje Zavičajni muzej grada Benkovca, zavičajne dimenzije muzejskog iskustva praćene su u Muzeju antičkog stakla u Zadru. Time se u raznolikosti ukupnog muzejskog postava omogućilo praćenje učeničke usmjerenosti na povijesno-arheološke sadržaje benkovačkoga zavičajnog prostora, kao integrirane dijelove ukupnog postava. U istraživanju je korištena kombinirana metodologija. Kvantitativni su podatci prikupljani anketnim upitnikom, a kvalitativni slobodnim pisanim iskazima i crtežima učenika te iskazima njihovih učitelja, prikupljenim polustrukturiranim intervjuima. U zaključku rada je objašnjena povezanost usmjerenosti i sadržajnog strukturiranja učeničke percepcije muzejskih predmeta i zavičajne dimenzije muzejskog doživljaja učenika, dakle njihovog zavičajnog identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Zadru