Pregled bibliografske jedinice broj: 624427
Djelotvorne strategije u poučavanju učenika s problemima u ponašanju
Djelotvorne strategije u poučavanju učenika s problemima u ponašanju // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 1-2; 103-130 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 624427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djelotvorne strategije u poučavanju učenika s problemima u ponašanju
(Effective strategies in teaching students with behavioral problems)
Autori
Bouillet, Dejana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 154
(2013), 1-2;
103-130
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
učenici s problemima u ponašanju; učitelji; obrazovanje; djelotvorne intervencije (strategije poučavanja)
(students with behavioural problems; teachers; education; effective interventions (educational strategies))
Sažetak
Poznato je da je stjecanje akademskih vještina presudno za obrazovanje svih učenika, pa i za one s problemima u ponašanju. Potonja skupina učenika, međutim, u pravilu ima probleme u razvijanju prijateljstava, s uspostavljanjem zadovoljavajućih vršnjačkih odnosa, u komunikaciji s roditeljima, učiteljima i drugim odraslim osobama. Zbog nepostojanja djelotvornih strategijs koje bi tim učenicima pomogle u prepoznavanju i obuzdavanju problema u ponašanju, često im je teško postići uspjeh. Štoviše, autori se slažu da su akademska postignuća i socijalno ponašanje međusobno recipročno povezani, pri čemu neuspjesi u jednom području vode problemima u drugom području (Kauffman, 2001.). Na primjer, Stevans i Lingo (2005.) pišu o ozbiljnim kvantitativnim pokazateljima koji ukazuju na znatne razlike u problemima obrazovanja učenika koji manifestiraju i onih koji ne manifestiraju probleme u ponašanju. Stoga ne iznenađuje da mnogi autori naglašavaju važnost korištenja znanstveno dokazanih strategija poučavanja u svim područjima obrazovanja ove osjetljive skupine učenika. Sukladno tome, razvijene su i evaluirane različite intervencije čija je svrha preusmjeravanje problema u ponašanju i teškoća u učenju tih učenika. One se kreću na kontinuumu od specifičnih obrazovnih intervencija (npr. mnemotehničke strategije) do širih strategija poučavanja (npr. suradničko učenje, vršnjačka pomoć, prilagodba kurikuluma i dr.). Niesyn (2009.) naglašava kako je važno da strategije poučavanja učenika s problemima u ponašanju budu jednostave za primjenu, da ne iziskuju previše vremena učitelja, da budu pozitivno usmjerene, da ih učitelji doživljavaju kao djelotvorne i da su kompatibilne okruženju u kojem se odvijaju. S time u vezi, namjera je ovog rada dati pregled empirički provjerenih strategija poučavanja koje učitelji mogu primijenjiti u svakodnevnoj interakciji s učenicima s problemima u ponašanju. Prikaz obuhvaća pregled literature koja se odnosi na istraživanja djelotvornih strategija u poučavanju učenika s problemima u ponašanju, u cilju prepoznavanja ključnih elemenata učinkovitog procesa njihova obrazovanja i definiranja uloge učitelja u tom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- EBSCO
- ERA
- HRČAK