Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 624427

Djelotvorne strategije u poučavanju učenika s problemima u ponašanju


Bouillet, Dejana
Djelotvorne strategije u poučavanju učenika s problemima u ponašanju // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 1-2; 103-130 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 624427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Djelotvorne strategije u poučavanju učenika s problemima u ponašanju
(Effective strategies in teaching students with behavioral problems)

Autori
Bouillet, Dejana

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 154 (2013), 1-2; 103-130

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
učenici s problemima u ponašanju; učitelji; obrazovanje; djelotvorne intervencije (strategije poučavanja)
(students with behavioural problems; teachers; education; effective interventions (educational strategies))

Sažetak
Poznato je da je stjecanje akademskih vještina presudno za obrazovanje svih učenika, pa i za one s problemima u ponašanju. Potonja skupina učenika, međutim, u pravilu ima probleme u razvijanju prijateljstava, s uspostavljanjem zadovoljavajućih vršnjačkih odnosa, u komunikaciji s roditeljima, učiteljima i drugim odraslim osobama. Zbog nepostojanja djelotvornih strategijs koje bi tim učenicima pomogle u prepoznavanju i obuzdavanju problema u ponašanju, često im je teško postići uspjeh. Štoviše, autori se slažu da su akademska postignuća i socijalno ponašanje međusobno recipročno povezani, pri čemu neuspjesi u jednom području vode problemima u drugom području (Kauffman, 2001.). Na primjer, Stevans i Lingo (2005.) pišu o ozbiljnim kvantitativnim pokazateljima koji ukazuju na znatne razlike u problemima obrazovanja učenika koji manifestiraju i onih koji ne manifestiraju probleme u ponašanju. Stoga ne iznenađuje da mnogi autori naglašavaju važnost korištenja znanstveno dokazanih strategija poučavanja u svim područjima obrazovanja ove osjetljive skupine učenika. Sukladno tome, razvijene su i evaluirane različite intervencije čija je svrha preusmjeravanje problema u ponašanju i teškoća u učenju tih učenika. One se kreću na kontinuumu od specifičnih obrazovnih intervencija (npr. mnemotehničke strategije) do širih strategija poučavanja (npr. suradničko učenje, vršnjačka pomoć, prilagodba kurikuluma i dr.). Niesyn (2009.) naglašava kako je važno da strategije poučavanja učenika s problemima u ponašanju budu jednostave za primjenu, da ne iziskuju previše vremena učitelja, da budu pozitivno usmjerene, da ih učitelji doživljavaju kao djelotvorne i da su kompatibilne okruženju u kojem se odvijaju. S time u vezi, namjera je ovog rada dati pregled empirički provjerenih strategija poučavanja koje učitelji mogu primijenjiti u svakodnevnoj interakciji s učenicima s problemima u ponašanju. Prikaz obuhvaća pregled literature koja se odnosi na istraživanja djelotvornih strategija u poučavanju učenika s problemima u ponašanju, u cilju prepoznavanja ključnih elemenata učinkovitog procesa njihova obrazovanja i definiranja uloge učitelja u tom procesu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
2271168-1700

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dejana Bouillet (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bouillet, Dejana
Djelotvorne strategije u poučavanju učenika s problemima u ponašanju // Napredak (Zagreb), 154 (2013), 1-2; 103-130 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Bouillet, D. (2013) Djelotvorne strategije u poučavanju učenika s problemima u ponašanju. Napredak (Zagreb), 154 (1-2), 103-130.
@article{article, author = {Bouillet, Dejana}, year = {2013}, pages = {103-130}, keywords = {u\v{c}enici s problemima u pona\v{s}anju, u\v{c}itelji, obrazovanje, djelotvorne intervencije (strategije pou\v{c}avanja)}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {154}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Djelotvorne strategije u pou\v{c}avanju u\v{c}enika s problemima u pona\v{s}anju}, keyword = {u\v{c}enici s problemima u pona\v{s}anju, u\v{c}itelji, obrazovanje, djelotvorne intervencije (strategije pou\v{c}avanja)} }
@article{article, author = {Bouillet, Dejana}, year = {2013}, pages = {103-130}, keywords = {students with behavioural problems, teachers, education, effective interventions (educational strategies)}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {154}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Effective strategies in teaching students with behavioral problems}, keyword = {students with behavioural problems, teachers, education, effective interventions (educational strategies)} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Linguistics Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • EBSCO
  • ERA
  • HRČAK





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font