Pregled bibliografske jedinice broj: 623886
Kako kroz nastavu fizike potaknuti darovite učenike na istraživački rad
Kako kroz nastavu fizike potaknuti darovite učenike na istraživački rad // Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost : zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2008. str. 150-159 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 623886 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako kroz nastavu fizike potaknuti darovite učenike na istraživački rad
(How physics through teaching gifted students to encourage research)
Autori
Paić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost : zbornik radova
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2008, 150-159
ISBN
978-953-7178-11-6
Skup
8. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Novi Vinodolski, Hrvatska, 12.04.2007. - 14.04.2007
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Daroviti učenik; istraživački rad; fizika; darovitost; poticaj
(Gifted students; research; physics; talent; encouragement)
Sažetak
Prepoznati i identificirati darovitog učenika te ga potaknuti na istraživački rad, trebala bi biti osnovna zadaća u srednjoškolskom odgoju i obrazovanju. Pravovremenim uočavanjem individualnih sposobnosti i sklonosti učenika te pravilnim usmjeravanjem uz korištenje suvremenih programa postiže se sukcesivno uvođenje nadarene djece u istraživački rad kroz nastavu fizike. Najteži i najsloženiji dio posla je otkriti darovitog učenika. Zato je potreban timski rad u koji su uključeni učenici, roditelji, nastavnici, pedagozi, psiholozi i još neki čimbenici. Identifikacija darovitih učenika provodi se pomoću testova inteligencije, upitnika, motiviranosti i intervjua. Uloga nastavnika u radu s darovitim učenicima mora biti manje autoritativna, nastavnik mora imati suradničku ulogu, on samo potiče na rad, osigurava dobre uvjete i sredstva za rad, traži od učenika više samoaktivnosti u planiranju i usmjerava učenike. Od nastavnika se traži da on bude vrstan stručnjak, ali i dobar metodičar i metodolog, sposoban ostvariti demokratsku atmosferu u radu. Ključ za razvoj zemlje je u ljudskim resursima i tome treba pridati veliko značenje i mobilizirati mlade, darovite i talentirane učenike srednjih škola i pomoći im da razvijaju svoje potencijalne sposobnosti u područjima u kojima imaju interes i želje. To nije samo zadaća srednjoškolskog sustava, već cjelokupnog društva jer smo mi mala zemlja sa malim brojem stanovnika i slabim natalitetom u globalnom svijetu brzog razvoja i razmjene znanja i kapitala. Da bi se ostvario rad s nadarenim učenicima, potrebno je da je program za darovite učenike integralni dio školskog curriculuma i sastavni dio izvannastavnih aktivnosti, a u provedbi koristiti konceptualno učenje. Za darovite učenike potrebno je organizirati dodatnu nastavu (ili se mogu uključiti u izbornu nastavu koja postoji u našim gimnazijama) čime se proširuje nastavni plan fizike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika