Pregled bibliografske jedinice broj: 623761
Selektivne perceptivno – motoričke i glazbeno – ritmičke stimulacije i grafomotorna aktivnost djeteta s cerebralnom paralizom
Selektivne perceptivno – motoričke i glazbeno – ritmičke stimulacije i grafomotorna aktivnost djeteta s cerebralnom paralizom, 2012., doktorska disertacija, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 623761 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Selektivne perceptivno – motoričke i glazbeno – ritmičke stimulacije i grafomotorna aktivnost djeteta s cerebralnom paralizom
(SELECTIVE PERCEPTUAL - MOTOR, MUSICAL RHYTHMIC STIMULATION AND GRAPHOMOTOR ACTIVITY OF THE CHILD WITH CEREBRAL PALSY)
Autori
Ljutić, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.12
Godina
2012
Stranica
194
Mentor
Prstačić, Miroslav
Ključne riječi
cerebralna paraliza; vizuomotorna integracija; analitičko-sinestezijska matrica za vođenje pokreta; glazbeno - ritmička stimulacija
(cerebral palsy; visual - motor integration; analytical - synesthetic matrix for guiding movement; musical rhythmic stimulation)
Sažetak
U okviru holističke sinteze suvremenih doktrina u ranoj razvojnoj rehabilitaciji, rehabilitacijskoj medicini, sofrologiji i rehabilitacijskim znanostima u širem smislu, prikazana je inovativna metoda analitičko - sinestezijske stimulacije (protokoli za terapiju i evaluaciju) u cilju funkcionalne psihomotorne reedukacije djeteta s cerebralnom paralizom u četiri studije slučaja. Definirana je polazna hipoteza prema kojoj selektivne perceptivno-motoričke i glazbeno-ritmičke stimulacije utječu na razvoj neuroloških lančanih reakcija (neurological chain reactions) u sljedećim područjima: a) razvoj samoinduciranog pokreta ; b) aktivnost voljnog kretanja i c) doživljaj estetskog užitka u subjekta. Analiza tendencija promjena u prostorno-vremenskoj orijentaciji, usklađivanju posture i pokreta, te voljnoj grafomotornoj aktivnosti (u okviru kontrolne i eksperimentalne procedure istraživanja), provedena je na osnovi 36 kontroliranih varijabli, te kompleksne informatičko - statističke analize (INDIFF). U svrhu procjene korišteni su mjerni instrumenti Gibsonov spiralni labirint, Beery test vizuomotorne integracije i Analitičko sinestezijska matrica za vođenje pokreta. Istraživanje je provedeno kroz 11-17 točaka procjene. Rezultati pokazuju značajne promjene kod svih ispitanika na varijablama vizuomotorne integracije Beery testa te varijablama grafomotorne reprodukcije kruga i kvadrata nakon primjene terapijskog programa, te je konstatirana vrijednost koncipiranog kliničkog modela analitičko-sinestezijske metode uz primjenu selektivnih perceptivno - motoričkih i glazbeno - ritmičkih stimulacija u grafomotornoj aktivnosti djeteta s cerebralnom paralizom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb