Pregled bibliografske jedinice broj: 623757
Najčešći čimbenici perinatalnog oštećenja središnjeg živčanog sustava
Najčešći čimbenici perinatalnog oštećenja središnjeg živčanog sustava // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 49 (2013), 2; 158-171 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 623757 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Najčešći čimbenici perinatalnog oštećenja središnjeg živčanog sustava
(The most frequently cause of perinatal brain damage)
Autori
Ljutić, Tomislav
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 49
(2013), 2;
158-171
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
neurorizičnost ; perinatalno oštećenje mozga ; čimbenici neurorizika
(neurorisk ; perinatal brain damage ; neurorisk factors)
Sažetak
Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, 6-7% djece rođeno je s neurorazvojnim rizikom. U Hrvatskoj se postotak djece rođene s neurorazvojnim rizikom kreće oko 10%, a neurorazvojna odstupanja su u toj skupini prisutna u oko 80%. Perinatalno oštećenje mozga najčešći je uzrok kako težih tako i blažih neurorazvojnih odstupanja u djece. Važna je rana detekcija, dijagnostika, te obzirom na stupanj neurorizičnosti, svrstavanje u skupinu visoko ili niskorizične djece, kako bi se postavile smjernice za obradu i praćenje, kao i ranu primjenu habilitacijskih postupaka. Neurofiziološki temelj rane habilitacije čini plasticitet dječjeg mozga. Plastičnost nezrelog novorođenačkog mozga omogućuje da se ranim uključivanjem ugrožene novorođenčadi u neurorazvojne i habilitacijske programe preveniraju trajna psiho-motorna oštećenja. Najčešći čimbenici perinatalnog oštećenja SŽS-a su: prematuritet/prijevremeni porod, višeplodne trudnoće, intrakranijalna krvarenja (peri-intraventrikularno krvarenje 1.-4 stupnja), asfiksija, hipoksično ishemična oštećenja u obliku periventrikularne leukomalacije 1.-3 stupnja i supkortikalne leukomalacije, perinatalne infekcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus