Pregled bibliografske jedinice broj: 623303
Primjena računala u nastavnom procesu prirodoslovno-matematičkih predmeta
Primjena računala u nastavnom procesu prirodoslovno-matematičkih predmeta // 2. međunarodna znanstvena konferencija "Pedagogija, obrazovanje i nastava" (PON) : zbornik radova
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014. str. 281-291 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 623303 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena računala u nastavnom procesu prirodoslovno-matematičkih predmeta
(Use of computers in the teaching process of science and mathematics subjects)
Autori
Šimović, Vladimir ; Varga, Matija ; Vrbanec, Tedo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
2. međunarodna znanstvena konferencija "Pedagogija, obrazovanje i nastava" (PON) : zbornik radova
/ - Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2014, 281-291
ISBN
978-9958-16-023-3
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija "Pedagogija, obrazovanje i nastava" (2 ; 2013)
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.03.2013. - 23.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
primjena računala; prirodoslovno matematički predmeti; znanje; motivatori; tableti; elektronička anketa; poučavanje pomoću ICT-a
(computer application; science and mathematics subjects; knowledge; incentives; iPad; electronic poll; teaching using ICT)
Sažetak
Problemi u Republici Hrvatskoj koji se danas nastoje riješiti u nastavnom procesu prirodoslovno matematičkih predmeta su: kako steći što više znanja iz prirodoslovno matematičkih predmeta u određenim školama u kojima evidentno postoje loše ocjene koje su također mjeritelji znanja i demotivatori za učenike, kako motivirati učenike za aktivno i uspješno sudjelovanje u nastavnom procesu prirodoslovno matematičkih predmeta, ne snalaženje učenika u traženju određenog mjesta (točke) na karti. Učenicima predstavlja problem nošenje u školu velikih i teških torbi punih knjiga. Ovim radom ćemo ponuditi dva rješenja ovog problema: (1) škola može kupiti tablete koji bi bili pod ključem i nastavnici bi na njih predbilježbom planirali za korištenje u nastavi te davali učenicima početkom sata, a učenici bi ih vraćali krajem sata, (2) roditelji također mogu umjesto skupih i teških udžbenika i radnih bilježnica kupiti jednako skupi tablet koji će učenici koristiti 4 godine i biti će trajno njihov te bi trebali nositi u školu samo bilježnice. U nastavnom procesu ponekad također predstavlja problem nekim nastavnicima ispravljanje zadataka dok čekanje rezultata izaziva pravi stres kod učenika. Rješavanje provjera na računalu eliminira taj problem. Programi JIT omogućuju pregled rezultata i ispis ocjena. Zadaci istraživanja su: utvrditi je li učenicima ugodnije rješavati provjere na računalu ili klasičnim načinom na papiru, utvrditi koliko alata poznaju učenici za moguću primjenu u nastavi geografije, utvrditi na temelju ocjena i neformalnog razgovora (intervjuom) s učenicima i nastavnicima je li tradicionalni način poučavanja učinkovit, utvrditi treba li uvesti računalo kao motivator u nastavu prirodoslovno matematičkih predmeta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb