Pregled bibliografske jedinice broj: 622590
Povezanost vršnjačkog zlostavljanja i psiholoških poteškoća: prospektivno istraživanje
Povezanost vršnjačkog zlostavljanja i psiholoških poteškoća: prospektivno istraživanje // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 22 (2013), 1; 79-100 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 622590 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost vršnjačkog zlostavljanja i psiholoških
poteškoća: prospektivno istraživanje
(Bullying Behavior in Relation to Psychological
Difficulties: prospective Research)
Autori
Sesar, Kristina ; Sesar, Damir ; Dodaj, Arta
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 22
(2013), 1;
79-100
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vršnjačko zlostavljanje ; prospektivno istraživanje ; psihološke poteškoće
(bullying ; longitudinal study ; psychosocial adjustment)
Sažetak
Brojna istraživanja su utvrdila povezanost između izloženosti vršnjačkom zlostavljanju i psiholoških poteškoća, ali još uvijek je nejasno što dolazi prije, sudjelovanje u vršnjačkom zlostavljanju ili psihološke poteškoće. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati prethodi li sudjelovanje u vršnjačkom zlostavljanju psihološkim poteškoćama ili psihološke poteškoće predstavljaju čimbenik rizika za sudjelovanje u vršnjačkom zlostavljanju. Šest mjeseci dugo longitudinalno istraživanje započeto je u jesen 2008. godine a ponovno mjerenje provedeno je u proljeće 2009. godine u četiri osnovne škole na području općine Široki Brijeg. Istraživanje je uključivalo 536 djece u dobi od 11 do 15 godina, koja su popunjavala upitnike za samoprocjenu u oba mjerenja. Upitnik školskih odnosa je korišten za procjenu vršnjačkog zlostavljanja dok je za procjenu poteškoća u psihološkoj prilagodbi korištena je Skala samoprocjena ponašanja mladih. Rezultati istraživanja pokazuju da djeca koja su sudionici vršnjačkog zlostavljanja imaju značajno veći rizik za razvoj psiholoških poteškoća kao što su anksioznost i depresivnost, socijalni problemi i kršenje pravila u usporedbi s djecom koja nisu uključena u vršnjačko nasilje. Istovremeno, samo kršenje pravila kao specifične psihološke poteškoće na početku godine predstavljaju čimbenik rizika za uključenost u vršnjačko zlostavljanje tijekom godine.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus