Pregled bibliografske jedinice broj: 620994
Stereotip stranca u početničkim udžbenicima inojezičnog hrvatskog
Stereotip stranca u početničkim udžbenicima inojezičnog hrvatskog // Croatian studies review, 6 (2009), 1; 253-268 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 620994 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stereotip stranca u početničkim udžbenicima inojezičnog hrvatskog
(Stereotypes of foreigners in textbooks of Croatian as second or foreign language at the beginner's level)
Autori
Buljubašić, Eni
Izvornik
Croatian studies review (1440-0448) 6
(2009), 1;
253-268
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
stereotipi; udžbenici hrvatskog kao drugog i stranog jezika za početnike; međukulturalna komunikacija; dijaspora; stranci; konotacije stereotipa
(stereotypes; Croatian as L2 beginner level textbooks; intercultural communication; diaspora; foreigners and stereotypes’ connotations)
Sažetak
Članak analizira stereotipe stranaca u udžbenicima hrvatskoga kao drugog i stranog jezika za početnike. Premisa analize jest da je zbog didaktički opravdanog pojednostavljivanja udžbeničkog sadržaja radi njegova približavanja polaznicima tečaja pojava stereotipa neizbježna. Budući da su likovi u udžbenicima većinom studenti (ili polaznici tečaja) hrvatskog, u fokusu su njihove nacionalne kulture i odnos istih s hrvatskom kulturom, posebice kod likova koji predstavljaju hrvatsku dijasporu. S jedne se strane promatraju udžbenici namijenjeni homogenim grupama engleskoga govornog područja, a s druge oni namijenjeni jezično heterogenim grupama. Između ovih dviju vrsta udžbenika pronađene su znatne razlike sa zaključcima da je stereotipizacija u udžbenicima inojezičnoga hrvatskoga podložna vremenskim mijenama te da se ne može previdjeti, već da joj se u pripremi istih treba posvetiti dostatna pozornost kako bi se izbjegle moguće negativne konotacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija