Pregled bibliografske jedinice broj: 620356
Uloga narodne knjižnice u poticanju čitateljskih navika djece predškolske dobi
Uloga narodne knjižnice u poticanju čitateljskih navika djece predškolske dobi, 2012., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski Fakultet, Osijek
CROSBI ID: 620356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga narodne knjižnice u poticanju čitateljskih navika djece predškolske dobi
(Role of Public Library in Encouraging Habits of Reading in Preschoolers)
Autori
Vitić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Filozofski Fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
02.10
Godina
2012
Stranica
23
Mentor
Petr Balog, Kornelija
Neposredni voditelj
Martinović, Ivana
Ključne riječi
poticanje čitanja; slikovnica; knjižnica; igroteka i igraonica
(Encouraging of Reading; picture book; library; playroom)
Sažetak
U radu se govori o važnosti poticanja čitateljskih navika kod djece predškolske dobi. Za razvoj čitateljskih navika važna je kvaliteta okoline koja treba pridonositi njihovu razvoju. U stvaranju takve okoline veliku ulogu imaju roditelji, odgojitelji u vrtiću te knjižničari. Predškolsko dijete za razvoj čitateljskih navika najviše prilika ima u obitelji. Roditeljskim čitanjem djeca uče kako funkcioniraju knjige, kako funkcioniraju priče i razvijaju jezične vještine. Dijete najprije treba zavoljeti knjigu kako bi moglo lakše svladati tehniku čitanja. Strpljivom vježbom postupno se tehnika čitanja automatizira, što znači da dijete više ne mora riječ čitati slovo po slovo, nego je prepoznaje kao cjelinu. Vrlo važno sredstvo poticanja ljubavi prema čitanju kod djece jest prva knjiga s kojom se dijete susreće, a to je slikovnica. Ona stoga mora biti prilagođena dobi i razvojnim mogućnostima djeteta. U radu se želi ukazati na važnost knjižnice kao kulturne odgojno-obrazovne ustanove koja svojim javnim djelovanjem osigurava tri temeljna prava: pravo na informacije, pravo na obrazovanje te pravo na igru i stvaralaštvo. Svaka narodna knjižnica treba imati dječji odjel, čak i ako on nije organiziran kao samostalna knjižnica. Dječja knjižnica se razlikuje od školske knjižnice po tome što je više usmjerena na provođenje slobodnog vremena i razvoj kreativnosti, dok školska knjižnica pruža podršku odgojno-obrazovnom procesu. Korisni rezultati pri poticanju čitanja kod djece postignuti su i uvođenjem igroteka i igraonica u knjižnice. Pojava igroteka i igraonica u svijetu vezana je uz različite ustanove i one su tek postupno nalazile svoje mjesto u knjižnici. U Hrvatskoj je prva igroteka s igraonicom nastala upravo u knjižnici. U radu se navode razlozi zbog kojih je igra najvažnija aktivnost predškolskog djeteta te korisni učinci igroteke i igraonice na predškolsko dijete.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek